اصلاح بخشی از زیر ساخت های برق دانشگاه کاشان

۲۲ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۸:۵۸ کد : ۲۴۲۷۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۰۲۷

مدیر فنی و طرح های عمرانی دانشگاه کاشان گفت: بخشی از زیرساخت های برق دانشگاه با صرف هزینه ای بالغ بر ۳ میلیارد ریال در مرداد ۱۴۰۳ اصلاح شد. 
دکتر زهرا جمشید زاده، احداث خط هوایی جهت اتصال دو خط شبکه غربی و شرقی دانشگاه و رینگ نمودن شبکه برق دانشگاه را از جمله اقدامات انجام شده در این خصوص نام برد و افزود: با توجه به اینکه انتقال و توزیع برق شبکه دانشگاه بصورت دو خط موازی و مجزا بوده که درصورت بروز حادثه و یا اتصالی منجر به قطع برق بخش عمده ای از دانشگاه بالاخص خوابگاهها و همچنین قطع برق تاسیسات آب دانشگاه می شد؛ عملیات رینگ نمودن شبکه برق دانشگاه در دستور کار حوزه مدیریت فنی قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: با این اقدام ضریب اطمینان شبکه برق دانشگاه بالا رفته و در مواقع تعمیرات یا وقوع حادثه در کابل ها یا پست های برق در هر یک از بخش های دانشگاه؛ امکان برق رسانی از مسیرهای دیگر فراهم شده و امکان مدیریت بهتر و حداقل نمودن خاموشی در سطح دانشگاه را فراهم خواهد نمود. 
دکتر جمشیدزاده تاکید کرد: به منظور جلوگیری از قطعی برق در تمام نقاط دانشگاه نیاز به نصب رله های دیجیتال در برخی از پست های برق دانشگاه است که ان شاالله در زمان های آتی انجام خواهد شد.  
 مدیر فنی و طرح های عمرانی دانشگاه کاشان با بیان اینکه از دیگر مسائلی که سالیان متمادی منجر به قطع برق داخلی دانشگاه می شد؛ برخورد پرندگان با ترانس ها و ایجاد اتصال کوتاه بود که علاوه بر قطع برق در مناطق مختلف دانشگاه؛ تعمیرات و برقراری مجدد برق هزینه بر و زمان بر نیز بود، خاطر نشان کرد: این مشکل با عایقکاری و پوشش ترانس های برق چاه آب دانشگاه و ترانس های برق تلمبه خانه؛ ۳۲ واحدی شهریاری و خوابگاه شهید احمدی روشن و با هماهنگی اداره برق طی چندین روز در ایام تعطیلات دانشگاه انجام شد و امیدواریم که منبعد شاهد قطعی برق به دلیل پرنده زدگی نباشیم.

کلید واژه ها: برق قطع برق شبکه برق برق دانشگاه دانشگاه شبکه برق دانشگاه شبکه قطع فنی نمودن


( ۱ )

نظر شما :