انتشار نخستین شماره پژوهش نامه کاشان

۲۸ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۹:۵۵ کد : ۲۴۱۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۰۵۹
نخستین شماره "پژوهش نامه کاشان"، مجله تخصصی مرکز پژوهشی کاشان شناسی دانشگاه کاشان منتشر شد.
 

نخستین شماره "پژوهش نامه کاشان"، مجله تخصصی مرکز پژوهشی کاشان شناسی دانشگاه کاشان منتشر شد.

سردبیراین مجله گفت: پژوهش نامه کاشان(کاشان شناخت سابق)، عنوان جدید نشریه مرکز پژوهشی کاشان شناسی دانشگاه کاشان، بر اساس موافقت کمیسیون نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

دکتر محسن قاسم پور افزود: پیش از این، مرکز مذکور با انتشار هشت شماره با عنوان کاشان شناخت، سلسله مقالاتی را در حوزه های مختلف فرهنگی اعم از تاریخ، جغرافیای کاشان، معرفی مشاهیر و اعلام این خطه دیرپا و بلند آوازه با رویکرد تاریخی به چاپ رسانده است.


 

وی با بیان اینکه، این نشریه با عنوان جدید ادامه انتشار مقالات پیشین با عنوان کاشان شناخت است خاطر نشان کرد: تاریخ و فرهنگ کاشان عنوانی کلی است که شاخه های گوناگونی در بررسی های پژوهشی و علمی را به خود اختصاص می دهد لذا نویسندگان فرهیخته و ارباب قلم می توانند با محوریت شاخصه ی یادشده از این پس مقالات علمی و پژوهشی خود را به دفتر نشریه ارسال کنند.

وی اظهار داشت: در این نشریه هفت مقاله علمی با موضوع های، مطالعه تطبیقی اندیشه های سیاسی باباافضل و آرای سیاسی ابونصر فارابی، آثار، اسناد و کتیبه های تاریخی برزک، بررسی وامگیری های قرآنی در رباعیات باباافضل کاشانی، شعربافی در کاشان، اهلی خراسانی و سیه چشمان کاشانی، رنگ و رنگرزی در فرش کاشان و روش شناسی تفسیر آیت الله نجفی با مروری بر زندگی و آثار او در 165 صفحه منتشر شده است.

آقایان دکتر "رضا شجری" مدیر مسئول و "حسین عبداللهی" مدیر اجرایی این نشریه را بر عهده دارند.

 

نظر شما :