درگذشت استاد خلیل درودچی

۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۶ | ۱۹:۰۵ کد : ۲۴۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۱۹۳
استاد خلیل درودچی مسئول راه اندازی دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان، عضو گروه هنرهای سنتی و فرهنگستان هنر و عضو گروه فرش پژوهشکده هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری درگذشت. درودچی که متولد ۱۳۲۹ شیراز و دانش آموخته کارشناسی ارشد اقتصاد بود در کنار فعالیتهای مختلف علمی هنری از نخستین کسانی بود که تحقیقات و مطالعات دانشگاهی آموزش آکادمیک رشته فرش، هنرهای سنتی و صنایع دستی را در ایران پایه گذاری کرد. وی برای اولین بار در کشور رشته فرش را در دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان راه اندازی کرد.روابط عمومی دانشگاه با ستایش و ارج داشت خدمات و زحمات بی شائبه این روانشاد در راه اندازی دانشکده معماری و هنر، فقدان او را تسلیت می گوید و برای روحش علو درجات را مسئلت می نماید.

استاد خلیل درودچی مسئول راه اندازی دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان، عضو گروه هنرهای سنتی و فرهنگستان هنر و عضو گروه فرش پژوهشکده هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری درگذشت.

 

درودچی که متولد 1329 شیراز و دانش آموخته کارشناسی ارشد اقتصاد بود در کنار فعالیتهای مختلف علمی هنری از نخستین کسانی بود که تحقیقات و مطالعات دانشگاهی آموزش آکادمیک رشته فرش، هنرهای سنتی و صنایع دستی را در ایران پایه گذاری کرد. وی برای اولین بار در کشور رشته فرش را در دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان راه اندازی کرد.

روابط عمومی دانشگاه با ستایش و ارج داشت خدمات و زحمات بی شائبه این روانشاد در راه اندازی دانشکده معماری و هنر، فقدان او را تسلیت می گوید و برای روحش علو درجات را مسئلت می نماید.

 

 


نظر شما :