نشست علمی "زیست بهتر با رسانه آگاه" در دانشگاه کاشان برگزار شد

۱۹ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۱:۵۵ کد : ۲۳۹۹۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۳۴۸

نشست علمی "زیست بهتر با رسانه آگاه" با هدف تعامل مثبت بهزیستی با اصحاب رسانه با همکاری دانشگاه کاشان، مرکز توانمندسازی اجتماعی دانشکده علوم انسانی، سازمان بهزیستی، اداره بهزیستی کاشان و مرکز اتیسم سرای امید کاشان روز پنج شنبه 17 خردادماه در سالن سردار شهید قاسم سلیمانی دانشگاه کاشان برگزار شد.

 در این نشست دکتر ناصر چاووشی مدیر کل بهزیستی استان اصفهان؛ دکتر محسن نیازی، رییس دانشکده علوم انسانی و حقوق و خانم دکتر نفر معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان به عنوان مهمانان اصلی حضور داشتند.

در ابتدا لیلا خیامی پور مدیر روابط عمومی اداره بهزیستی کاشان دلیل برگزاری این نشست را ایجاد شبکه سازی کارشناسان روابط عمومی و اصحاب رسانه به منظور اطلاع رسانی اهداف بهزیستی، اقدامات و مأموریت های پیش رو ذکر کرد.

سپس  دکتر چاووشی مدیر کل بهزیستی استان اصفهان ضمن تشکر از عوامل برگزار کننده این نشست، محوریت بحث خود را رسانه آگاهی بخش دانست.

وی ضمن اشاره به شعار بهزیستی یعنی بهتر زیستن، مأموریت های بهزیستی را در سه بخش کلی   اختصاصی ، اجتماعی و پیشگیری عنوان کرد و افزود: در حوزه اختصاصی، در حال حاضر در استان اصفهان 93000 معلول تحت نظر بهزیستی می باشند.

وی خاطر نشان کرد:  تعداد مراکز درمانی در استان اصفهان 66 مرکز می باشد که محوریت درمان در بخش های آموزش، اشتغال، مسکن و توانمندسازی می باشد.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان در بخش اجتماعی، افراد دارای مشکلات و در معرض آسیب های اجتماعی؛ زنان سرپرست خانوار و افراد مشمول اورژانس اجتماعی(کودک آزاری، همسر آزاری، کودکان کار و خیابان) مورد درمان و رسیدگی قرار می گیرند.

وی افزود: در استان اصفهان تعداد 9000 نفر در حال حاضر تحت سرپرستی این بخش مورد رسیدگی قرار می گیرند. مرکز ساماندهی کودکان کار و خیابانی بدین منظور راه اندازی شده است.

به گفته وی، در حال حاضر 9000 زن سرپرست خانوار زیر نظر بهزیستی هستند در حالیکه 2000 نفر تحت پوشش کمیته امداد می باشند.

 دکتر چاووشی به خدمات بخش پیشگیری این مرکز اشاره کرد و افزود: در این مأموریت غربال گری شنوایی و بینایی کودکان 3 تا 6 سال در مراکز مشاوره صورت می گیرد. مراکز مشاوره، مراکز روابط زوجین و مراکز مشاوره ژنتیک وظیفه پیشگیری را در بهزیستی به عهده دارند. بدین منظور سامانه دیدبان به منظور ثبت گزارش مشمولین این بخش در بهزیستی راه اندازی شده است.

در ادامه وی به نقش رسانه در آگاهی بخشی و تحول آفرینی نسبت به مسایل اجتماعی، فراهم کردن زمینه های زندگی بهتر برای شهروندان، معرفی خدمات و مأموریت های بهزیستی اشاره کرد.

در پایان به اعتقاد دکتر چاووشی سه انتظار مهم بهزیستی از رسانه افزایش سرمایه اجتماعی، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و در نهایت حمایت قلمداد نمودند و متذکر شدند شرط موفقیت در بهزیستی این است که نباید آسیب های اجتماعی را عادی سازی کنیم.

در پایان این نشست مدیر کل بهزیستی استان به  پرسش ها و دغدغه های اصحاب رسانه پاسخ داد.

کلید واژه ها: بهزیستی مدیر بهزیستی اداره بهزیستی بهزیستی استان بهزیستی استان اصفهان اجتماعی استان مدیر بهزیستی استان استان اصفهان رسانه


( ۱ )

نظر شما :