معاون وزیر علوم: دانشگاه کاشان در جذب خیرین پژوهشی پیشتاز است

۲۳ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۴:۳۳ کد : ۲۳۹۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۲۴
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه کاشان در جذب خیرین پژوهشی پیشتاز است.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه کاشان در جذب خیرین پژوهشی پیشتاز است.

دکتر سید جواد ساداتی نژاد در مراسم افتتاح بنیاد نخبگان سعیدی، با بیان اینکه دانشگاه کاشان در توسعه فضاهای آموزشی در جذب خیرین پیشتاز بوده است افزود: این دانشگاه همچنین در جذب خیرین در عرصه پژوهش و فناوری نیز رتبه نخست را به خود اختصاص داد.

وی اظهار داشت: بنیاد نخبگان سعیدی دانشگاه کاشان نخستین بنیاد نخبگان مردمی آموزش عالی در کشور است که به همت برداران خیر مرتضی و علی سعیدی در این دانشگاه تاسیس شد.

وی، به حدود 220 خیر و 25 واقف در آموزش عالی اشاره کرد و افزود: حضور خیرین در زمینه های فناوری و کارآفرینی و حمایت از نخبگان در عرصه علم و فناوری خالی بود که امروز این رویداد مهم در دانشگاه کاشان به وقوع پیوست.

وی خاطر نشان کرد: این درخت طیبه ای است که ثمره آن را در سال های آتی شاهد خواهیم بود.

دبیر کمیته خیرین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، حضور و حمایت خیرین در آموزش عالی را قابل توصیف دانست و افزود: خیرین مهمترین پشتوانه توسعه علمی کشور هستند.

دکتر ساداتی نژاد با بیان اینکه، بنیاد نخبگان سعیدی با سرمایه اولیه حدود یک میلیارد ریال توسط خیرین علی و مرتضی سعیدی راه اندازی شده است یادآورشد: معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم،تحقیقات و فناوری نیز معادل کمک خیرین برای تاسیس بنیاد و صندوق نخبگان حمایت می کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: تا با تاسیس این بنیاد با ایده های برتر نخبگان و پژوهشگران، محصولات دانش بنیان ارائه و تحویل جامعه شود.

دکتر ساداتی نژاد، به تداوم و استواری اقدام خیرین اشاره کرد و افزود: پیش بینی می شود تا پایان سال آینده، 10 بنیاد نخبگان، در کشور تاسیس شود.

بنیاد نخبگان سعیدی دانشگاه کاشان نخستین بنیاد نخبگان مردمی ایران با سرمایه اولیه یک میلیارد ریال از طرف خیران مهندس علی و مرتضی سعیدی به منظور حمایت از نخبگان در دانشگاه کاشان راه اندازی شد.

در این مراسم از طرف دانشگاه کاشان، نشان مهرورزان به مهندس علی سعیدی اهدا شد.
 

نظر شما :