پژوهشکده دانشجویی دانشگاه کاشان از طرح های پژوهشی و فناورانه دانشجویی حمایت می کند

۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۹:۱۵ کد : ۲۳۸۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۸۱
رییس پژوهشکده دانشجویی دانشگاه کاشان گفت: این پژوهشکده از طرح های پژوهشی و فناورانه دانشجویی حمایت مادی می کند.

رییس پژوهشکده دانشجویی دانشگاه کاشان گفت: این پژوهشکده از طرح های پژوهشی و فناورانه دانشجویی حمایت مادی می کند.

دکتر علیرضا فرجی افزود: پژوهشکده دانشجویی واحد مرکزی است که به منظور تمرکز، تقویت، ساماندهی و ارتقاء فعالیت های علمی پژوهشی و فناوری دانشجویان در سال 90 در این دانشگاه راه اندازی شد.

وی، حرکت در جهت جنبش نرم افزاری و تحقق دانشگاه تمدن ساز و کارآفرین در راستای سند چشم انداز دانشگاه، ترویج فرهنگ سازی و تقویت پژوهش و فناوری دانشجویان و ارتقای مهارتهای آنان با آموزشهای عملی و فراهم ساختن زمینه شناسایی رشد و شکوفایی استعدادها و خلاقیت های دانشجویی در زمینه های پژوهشی وفناوری و کارآفرینی را از جمله اهداف تاسیس این پژوهشکده بیان داشت.

فرجی خاطر نشان کرد: در این پژوهشکده محیط مناسب برای حمایت از طرح های علمی، پژوهشی و فناوری دانشجویان جهت تهیه یا ساخت نمونه از ایده ای نو فراهم شده و رشد گروه های دانشجویی فناور و کارآفرین به خصوص در زمینه های میان رشته ای و تقاضا محور را بدنبال دارد.

رییس پژوهشکده دانشجویی دانشگاه کاشان، به برخی فعالیت ها و افتخارات دانشجویان این پژوهشکده اشاره کرد و افزود: تیم های دانشجویی این دانشگاه در دو سال متوالی گذشته در مسابقات ملی دانشجویی کن ست به مقام نخست و درسال گذشته در مسابقات ملی کمیکار به رتبه دوم و سوم دست یافتند.

وی، کسب مقام سومی مسابقات بتن، کسب عنوان چهارم در مسابقات پل ماکارونی و بازی سازی رایانه ای را از دیگر افتخارات این پژوهشکده ذکر کرد.

فرجی یادآورشد: راه اندازی آزمایشگاه پژوهشی DSP و طراحی و ساخت چند ربات به منظور راه اندازی آزمایشگاه رباتیک عمومی از دیگر فعالیت های انجام شده این پژوهشکده است.


نظر شما :