نشست تخصصی رویداد ملی عطر و رایحه ایرانی در دانشگاه کاشان برگزار شد

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۰۰:۰۶ کد : ۲۳۸۰۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۵۲۲۳

همزمان با روز ملی گل محمدی و گلاب، نشست تخصصی "رویداد ملی عطر و رایحه ایرانی" با حضور قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگی عمومی و جمعی از مسئولان در دانشگاه کاشان برگزار شد.
رئیس دانشگاه کاشان در این نشست ثبت روز ملی گل محمدی و گلاب توسط شورای فرهنگ عمومی را حایز اهمیت دانست و گفت: امید است با همکاری دانشگاه و ارائه راهکار علمی و با کمک شرکتهای دانش بنیان شاهد تحول و  نوآوری  ارزش افزوده بیشتر در این حوزه باشیم.
دکتر عباس کتابی  با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که بخش مهمی از اعتبارات جهانی کشور را مرهون دانشگاه ها میدانند افزود کسب مرجعیت علمی یکی از رسالت هایی است که به عهده دانشگاه هاست. وی خاطر نشان کرد:  این مرجعیت در حوزه فناوری در سه سطح منطقه ای، ملی و بین المللی تعریف می شود.
دکتر کتابی افزود: در دانشگاه کاشان فعالیت های علمی در سطح منطقه ای بر حوزه اسانسهای طبیعی، گیاهان دارویی و گل محمدی، فرش، صنایع خلاق، گردشگری و ظرفیت های فرهنگی این منطقه متمرکز شده است.
رئیس دانشگاه کاشان  یکی از اقدامات این دانشگاه در راستای اقتصاد دانش بنیان را  ایجاد پارک علم و فناوری  دانشگاه عنوان کرد و افزود: مرکز نوآوری، مدرسه اشتغال،  مدیریت ارتباط با جامعه هم ساختار های جدیدی است که اخیرا ایجاد شده اند.
وی فعالیتهای علمی و فناوری در پژوهشکده اسانس های طبیعی دانشگاه کاشان در قمصر اشاره کرد و افزود: ایجاد آزمایشگاه مرجع استاندارد برای عرقیجات گیاهی و پیگیری ایجاد پردیس نوآوری اسانس و گیاهان دارویی بخشی از برنامه های عملیاتی این پژوهشکده است.
رییس دانشگاه کاشان تدوین "سند زنجیره ارزش راهبردی صنعت گل محمدی" در پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان را از اقدامات راهبردی و کلیدی برای ارتقای جایگاه گل محمدی در منطقه فرهنگی کاشان دانست.
وی چشم انداز دانشگاه کاشان را دانشگاه حکمت بنیان، مردم محور و کارآفرین با اعتبار بین المللی عنوان کرد.
در پایان این مراسم از سه رویداد  کتاب جامع گل محمدی، عطر سیلک و سند اهداف و سیاست های اجرایی  تکمیل زنجیره ارزش راهبردی صنعت گل محمدی  و گلاب با حضور با حضور   سیدمحمد هاشمی  قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، دکتر سید مجید امامی  رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، دکتر زینلی مشاور وزیر کشاورزی و مجری طرح ملی گیاهان دارویی، سید مهدی سیدین نیا مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و نماینده  و همچنین منتخب مردم شهرستان های نطنز، قمصر و بادرود در مجلس شورای اسلامی  و دکتر فرجی رییس پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان و سه معاون فرمانداری ویژه شهرستان کاشان  رونمایی شد.

کلید واژه ها: دانشگاه فناوری دانشگاه علم فناوری دانشگاه پارک علم فناوری دانشگاه دانشگاه کاشان کاشان گل گل محمدی گل محمدی گلاب محمدی


نظر شما :