عضو هیئت علمی شیمی دانشگاه کاشان جایزه البرز ۱۴۰۳ را دریافت کرد

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۰۱:۲۸ کد : ۲۳۷۹۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۵۷۶

دکتر مسعود صلواتی نیاسر، عضو هیئت علمی گروه شیمی دانشگاه کاشان در آیین اختتامیه شصت و دومین سال «جایزه البرز» در بخش نخبگان، جایزه البرز 1403 را دریافت کرد.

در آئین اختتامیه شصت و دومین سال جایزه البرز در بخش نخبگان، ویژه تجلیل از برگزیدگان علمی کشور، که روز سه شنبه 17اردیبهشت1403 با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد ۵ دانشمند برگزیده این جایزه معرفی و تقدیر شدند که دکتر صلواتی از دانشگاه کاشان یکی از این دانشمندان بود که مورد تقدیر قرار گرفت.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این همایش با بیان اینکه ایران اسلامی از قدیم مهد علما و‌ اندیشمندان بوده و عالمان و اهل علم مورد تکریم و احترام مردم بوده‌اند، خطاب به برندگان جایزه البرز ۱۴۰۳، اظهار کرد: ما شما فرهیختگان را سرمایه نمادین می‌دانیم، سرمایه انواع مختلفی اعم از مادی، معنوی، اجتماعی و… دارد.

دکتر زلفی گل در ادامه با اشاره به تقدیر پنج دانشمند برتر کشور در این همایش، تأکید کرد: از روش انتخاب این دانشمندان پرسیدم که چطور همگی جزو برترین‌ها و بهترین‌ها هستند! برای مثال در رتبه‌بندی دانشمندان جهان در کشور‌های مختلف در مهندسی شیمی، صلواتی نیاسری نفر اول در ایران بود. این شیوه و کیفیت انتخاب ستودنی است و بنیاد البرز را به دلیل این انتخاب و گزینش شایسته تشویق می‌دانم.

زلفی‌گل با بیان اینکه اقدام بنیاد البرز در راستای جهاد‌ امیدآفرینی و هویت‌سازی است، تأکید کرد: امروز کشور نیاز به ‌امید و تقویت هویت ملی دارد و خوشبختانه اتفاقات خوبی در حال وقوع است؛ همان اتفاقی که در وعده صادق رخ داد این‌ امید و هویت ملی را افزایش و نشان داد با تکیه بر دانش بومی می‌توان از کیان و ناموس کشور دفاع کرد. دانش اقتدارآفرین منجر به عملیات «وعده صادق» شد، وعده صادق ثابت کرد هر جا برای علم و فناوری سرمایه‌گذاری کنیم برای ما مزیت‌های جدید ایجاد می‌کند.

بنیاد فرهنگی البرز در سال ۱۳۴۲ شمسی با هدف کمک به اشاعه فرهنگ کشور و تجلیل از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر ایرانی و تشویق دانشجویان و دانش‌آموزان برگزیده بااستعداد ایرانی، از طریق اعطای “جایزه بنیاد البرز” به همت مرحوم حسینعلی البرز، تأسیس و وقف شده است. بنیاد فرهنگی البرز طی بیش از نیم قرن فعالیت، به بیش از سه هزار دانشجو وام تحصیلی اعطا و به ۴۶۵۰ نفر نیز جایزه البرز اعطا نموده است. علاوه بر این در طول دوازده سال اخیر با برگزاری ۱۳ همایش ملی و استانی از ۱۶۶۹ دانشمند، مخترع، دانشجو و دانش‌آموز تقدیر به عمل آورده است.

جایزه البرز به ‌صورت سالانه به برترین‌های علمی کشور اهدا می‌شود. این جایزه در سطح نخبگانی، به چهار گروه دانشمندان، دانشجویان، طلاب حوزه‌های علمیه و مخترعین جوان تعلق می‌گیرد.

دکتر «مسعود صلواتی نیاسری»، چهره برجسته نانوی ایران، عضو هیأت علمی دانشگاه کاشان، جزء دانشمندان برتر جهان در رشته مواد و مهندسی شیمی استاد نمونه کشوری و… است.

کلید واژه ها: البرز جایزه البرز بنیاد البرز جایزه کشور دانشمندان بنیاد علمی


( ۱ )

نظر شما :