سرانه فضای سبز دانشگاه کاشان به ازای هر نفر 42 مترمربع است

۱۵ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۲:۳۲ کد : ۲۳۷۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۴۹
کارشناس مسئول فضای سبز دانشگاه کاشان گفت: میزان سرانه فضای سبز این دانشگاه به ازای هر نفر 42 متر مربع است.

کارشناس مسئول فضای سبز دانشگاه کاشان گفت: میزان سرانه فضای سبز این دانشگاه  به ازای هر نفر 42 متر مربع است.

محسن قرآنی نیا، میزان فضای سبز این دانشگاه را حدود 33/75 هکتار اعلام و اظهار داشت: این میزان فضای سبز بیش از حد استاندارد است.

وی خاطر نشان کرد: متوسط سرانه استاندارد فضای سبز به ازای هر نفر 25 مترمربع است.


 

وی، به اجرا و کاشت پنج هزار و 650 مترمربع فضای سبز در سال جاری این دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: امسال همچنین تعداد 160 اصله درخت نهال کاشته شده و تا پایان سال جاری نیز 440 اصله نهال دیگر در این دانشگاه غرس می شود.

وی، عناب، انار، زیتون شیرین، سیب گلاب، آلو، به، زیتون تلخ، سنجد معمولی و معطر و سرو شیرازی را از انواع درختان کاشته شده ذکر کرد.

قرآنی نیا، به اجرای یک هزار و 300 مترمربع آبیاری قطره ای در سال جاری اشاره کرد و افزود: در فضای سبز این دانشگاه تاکنون 1/6 هکتار آبیاری بارانی و 4/6هکتار نیز آبیاری قطره ای انجام شده است.

کارشناس مسئول فضای سبز دانشگاه کاشان یادآور شد: امسال حدود 180 میلیون ریال درآمدزایی فعالیت های تولید فضای سبز این دانشگاه شده است.

قرآنی نیا، حفظ، نگهداری و توسعه فضای سبز این دانشگاه را نیاز به اعتبارات مالی دانست و خاطر نشان کرد: فضای سبز این دانشگاه در سال به حدود 200 تن کود دامی، کود شیمیایی و دیگر سموم مبارزه با آفات و محلول های تغذیه ای نیاز دارد.


نظر شما :