حاشیه های مراسم تجلیل از اساتید سرآمد آموزشی و دانشجویان رتبه برتر دانشگاه کاشان

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۰۱:۱۵ کد : ۲۳۷۷۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۶۱۱

مراسم تجلیل از اساتید سرآمد و نمونه آموزشی و دانشجویان رتبه برتر دانشگاه کاشان در سال ۱۴۰۳ با حاشیه های جالبی همراه بود:
۱-تالار آزادی، روزی خاص را به خود دید، مملو از جمعیت دانشجویان و اساتید، تالار کاملا پر شده بود و حتی صندلی‌های کنار سالن هم، تعدادی قابل توجهی هم که نتوانستند جایی بیابند در خارج از تالار، از صفحه نمایش مراسم را دنبال نمودند. در ۱۰ سال گذشته از نظر میزان حضور افراد در مراسم روز استاد، این جلسه بینظیر بود.
۲- برای مهمانان مراسم بویژه آقای دکتر عمو عابدینی و آقای دکتر نقی زاده میزان استقبال اساتید و بویژه دانشجویان و شور و نشاط آنها، تازگی داشت و جالب بود، می‌گفتند در کمتر دانشگاهی فضای بانشاط اینچنینی را دیده اند!
۳-تشویق ویژه اساتید سرآمد و نمونه آموزشی از سوی دانشجویان حاضر در سالن، به چشم می‌آمد.
۴- تجلیل از دانشجویان برتر همه رشته های کارشناسی ورودی ۱۴۰۰و ۱۴۰۱ هم از برنامه های این مراسم بود.
۵- در صحبتهای نمایندگان اساتید سرآمد و نمونه آموزشی و همچنین  کلیپ پخش شده از همه اساتید سرآمد، نکات ارزشمندی راجع به تجربیات آنها در تدریس و کلاس داری موفق داشت. تقدیر از آقای دکتر نیازی بعنوان استاد نمونه و سرآمد آموزشی کشوری و سخنرانی ایشان هم فضای خاصی به برنامه داد و افتتاح ۸ پروژه دانشکده علوم انسانی قبل از شروع مراسم، سمت و سوی صحبتهای آقای دکتر عموعابدینی را هم به حوزه علوم انسانی برد.
۶- تعدادی از اساتید، ابتکار معاونت آموزشی دانشگاه و مدیران حوزه آموزشی برای تقدیر و تشکر حضوری از اساتید سرآمد و نمونه در کلاسهای درسشان و در حضور دانشجویان را اقدام شایسته و موثری برای تکریم اساتید می‌دانستند.
۷- امسال هفته سرآمد آموزشی با یک اقدام دیگری هم همراه بود: حضور اساتید بصورت دست جمعی در خوابگاههای دانشجویی و گپ و گفت صمیمانه با دانشجویان در اتاقهای آنها. تصاویر این نشست‌ها برای دانشجویان و اساتید خاطره انگیز شد‌.
۸- نکته دیگر هفته آموزش امسال حضور اساتید دانشکده ها در سلف دانشجویی و صرف ناهار دانشجویی در کنار دانشجویان که این کار هم فرصت گفتگوی غیررسمی و صمیمی را بین اساتید و دانشجویان فراهم کرد.

۹- حضور اساتید در خوابگاهها و سلف دانشجویی با برنامه ریزی معاونت فرهنگی دانشجویی دانشکده ها انجام شد، که نشان میدهد ایجاد این معاونت در دانشکده ها اقدامی بجا بود و جای آن در دانشکده ها خالی بود.
۱۰- در مراسم امسال برای اولین بار از اساتید سرآمد فرهنگی دانشکده ها هم تقدیر شد، که البته بنظر می‌رسد برای سالهای بعد باید با برنامه ریزی بهتر و شایسته تری انجام شود.
۱۱- در حین تجلیل از دانشجویان، از میان جمعیت دانشجویی بلند شد و قصد صحبت داشت که با نظر آقای دکتر عموعابدینی به پشت تریبون آمد و گفت که هم رشته ایشان است و تقاضای تسریع و کمک در ساخت مجموعه آزمایشگاه‌های بیوتکنولوژی را داشت، این ساختمان با همت یکی از خیرین ارجمند در حال ساخت است. اینکار دانشجو با تشویق حاضرین مواجه شد.
۱۲-تعداد قابل توجهی از اساتید سرآمد و نمونه آموزشی از اساتید جوان بودند. شاید اختلاف سنی کمتر با دانشجویان، تعامل راحتتر با آنها را موجب شده باشد، ولی در هر صورت حضور فعال اساتید جوان در امر آموزش، نوید ارتقای بیشتر کیفیت و تحول در آموزش را برای آینده دانشگاه دارد.
۱۳- ساختن آرم دانشگاه توسط اثر انگشت اساتید نمونه آموزشی و تقدیم دسته گل توسط برخی از دانشجویان به اساتید نمونه دانشکده خود از آیتم های خاص مراسم بود.
۱۴- گرامیداشت نام و یاد اساتیدی که در سال قبل مرحوم شده بودند، هم بخشی از مراسم بود.

کلید واژه ها: اساتید دانشجویان اساتید حضور اساتید اساتید سرآمد اساتید سرآمد نمونه اساتید سرآمد نمونه آموزشی دانشجویان مراسم سرآمد سرآمد نمونه


( ۳ )

نظر شما :