تولید و عرضه نخستین نمونه اسانس استاندارد گل محمدی با بکارگیری دانش فنی پژوهشکده اسانس دانشگاه کاشان به بازار جهانی

۰۷ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۳:۳۰ کد : ۲۳۶۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۹۳
رییس پژوهشکده اسانس های طبیعی دانشگاه کاشان گفت: نخستین نمونه اسانس گل محمدی تولید شده مطابق با استاندارد ISO 9842 در منطقه کاشان وارد بازار تجارت جهانی شد.
 

رییس پژوهشکده اسانس­های طبیعی دانشگاه کاشان گفت: نخستین نمونه اسانس گل محمدی تولید شده مطابق با استاندارد ISO 9842 در منطقه کاشان وارد بازار تجارت جهانی شد.

دکتر عبدالرسول ابراهیم ­آبادی افزود: این اسانس با بکارگیری دانش فنی این پژوهشکده توسط بخش خصوصی تولید و به بازار عرضه شده است.

وی خاطر نشان کرد: کیفیت این اسانس با استاندارد ایزو موجود و معتبر برای آن (ISO 9842) که توسط کمیته اسانس موسسه بین ­المللی استانداردسازی (ایزو) تدوین شده است مطابقت کامل دارد و این موضوع مورد تایید شرکت­های عطرسازی کشور فرانسه و نیز تولیدکنندگان اسانس گل محمدی کشور ترکیه قرار گرفته است.

وی با اشاره به شرایط آب و هوایی استثنایی سال جاری و تولید کمتر گل محمدی نسبت به سال گذشته، میزان اسانس تولیدی این کارخانه را در حال حاضر پنج کیلو ذکر کرد و اظهار داشت: پیش بینی می­شود تا یک ماه آینده بین 20 تا 30 کیلو اسانس تولید شود.

رییس پژوهشکده اسانس های طبیعی دانشگاه کاشان، با اشاره به اینکه این دستگاه توان تولید 60 کیلو اسانس در هر فصل گل محمدی را دارد خاطر نشان کرد: این دستگاه قابلیت فرآوری و تولید اسانس، گلاب و ماده معطر و باارزش طبیعی فنیل اتیل الکل با کیفیت مرغوب و استاندارد از گل محمدی را دارد.

ابراهیم آبادی، اسانس را با ارزش ترین محصول گل محمدی دانست و افزود: این محصول در صنایع مختلف مانند صنایع غذایی، عطرسازی، آرایشی، بهداشتی و داروسازی کاربرد دارد.

 

( ۱ )

نظر شما :