تشکیل کانون و بنیاد خیرین ضروری است

۰۲ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۸:۴۶ کد : ۲۳۴۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۱۶
مدیر گروه علو م اجتماعی دانشگاه کاشان و دبیر "همایش ملی وقف با تاکید بر آموزش عالی ایران"، تشکیل کانون و بنیاد خیرین را ضروری دانست.

مدیر گروه علو م اجتماعی دانشگاه کاشان و دبیر "همایش ملی وقف با تاکید بر آموزش عالی ایران"، تکشیل کانون و بنیاد خیرین را ضروری دانست.

دکتر محسن نیازی در این همایش افزود: تشکیل این کانون جهت شناسایی چالش ها، ساماندهی، مطالعه، تحلیل و حفظ و نگهداری وقف نامه ها و ارائه راهکارهای علمی و عملی حایز اهمیت است.


 

وی، با بیان اینکه در دهه اخیر در بیان اهمیت و ضرورت سنت حسنه ی وقف مطالب زیادی ارائه شده است اظهار داشت: آنچه که کمتر از آن سخن به میان آمده لزوم برنامه ریزی دقیق و حساب شده و تاکید بر نیازهای امروز و فردای جامعه می باشد.

دکتر نیازی خاطر نشان کرد: با توجه به ابعاد متعدد و حیاتی پدیده وقف، تبیین علل و عوامل انگیزه ها و گرایش ها، ابعاد، چالش ها، کارکردها و پیامدها و نیز راهکارهای ارتقاء و توسعه آن در جامعه از مسایل بسیار مهم در این حوزه به شمار می آیند.

مدیر گروه علوم اجتماعی دانشگاه کاشان، با قدردانی از تمامی اندیشمندان و صاحب نظران در برگزاری این همایش ابراز امیدواری کرد: این همایش بتواند در جهت ارتقاء فرهنگ وقف در جامعه و به خصوص در حوزه علم و آموزش عالی ایران موثر و مفید واقع شود.

این همایش یکروزه با حضور جمعی از اندیشمندان، صاحب نظران و محققان و خیرین، با نشست های مختلف با موضوع های ابعاد اجتماعی، فرهنگی و روانشناختی وقف، تجارب خیرین، ابعاد فقهی و حقوقی وقف برگزار شد.

در این همایش همچنین کتابهای مجموعه مقالات "همایش ملی وقف با تاکید بر آموزش عالی ایران" در دو جلد و کتاب "نظام وقف در دوران معاصر"، نمونه هایی از تجربیات دولت ها و جوامع اسلامی با ترجمه دکتر "عباس زراعت" ریس دانشکده علوم انسانی و استاد دانشگاه کاشان منتشر و ارائه شد.  


نظر شما :