رییس انجمن آبخیزداری ایران: تنهاراه حل معضلات زیست محیطی کشور، مدیریت یکپارچه آبخیزداری است

۱۶ اسفند ۱۴۰۲ | ۲۳:۲۳ کد : ۲۳۴۴۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۵۷۸

رییس انجمن آبخیزداری ایران گفت: تنها راه حل معضلات محیط‌زیستی کشور حکمرانی آبخیز و مدیریت یکپارچه حوضه‌های آبخیز است.
دکتر علی طالبی در هجدهمین همایش ملی علوم زمین و مهندسی آبخیزداری ایران در دانشگاه کاشان، با قدردانی از دانشگاه کاشان در برگزاری این همایش گفت: انجمن آبخیزداری ایران بیش از ۵۰۰ عضو دارد  که به فعالیت مشغول هستند.
وی خاطر نشان کرد: انجمن آبخیزداری ایران در بین ۴۰۰ انجمن وزارت علوم توانست رتبه برتر را کسب کند.
وی مدیریت در حوزه آبخیز داری را به مانند مملکت داری دانست و خاطر نشان کرد: مدیریت بین بخشی مشکلاتی را در حوزه آبخیزداری موجب می شود.
رئیس انجمن آبخیزداری ایران با بیان اینکه ایران پنجمین کشور ثروتمند جهان از نظر غنی بودن منابع طبیعی است افزود: ایران  جزو ۱۰ کشور اول جهان در تخریب منابع آب زیرزمینی  است.
وی نقش دانشگاه ها را در مدیریت درست و بهینه از  تامین منابع آب حایز اهمیت دانست و افزود: با توجه به اینکه در کشورهای توسعه یافته، دانشگاه ها حلال مشکلات هستند امروز نیز دانشگاه های ما باید پای کار بیایند  تا با مدیریت جامع آبخیز بتوانیم مشکلات را برطرف نماییم.
رئیس انجمن آبخیزداری ایران فرونشست ها را از جمله مشکلات کشور دانست.
طالبی با بیان اینکه در دنیای امروز حکمرانی آب کنار رفته و حکمرانی آبخیز مورد توجه است، گفت: باید توجه داشت که حکمرانی آب تنها بر آب به عنوان یک منبع تاکید دارد اما در حکمرانی آبخیز تاکید بر سلامت اکوسیستم و اجزای آن است.
رئیس انجمن آبخیزداری ایران بر لزوم تدوین سند راهبردی برای حوضه آبخیز اشاره کرد و افزود:  بی تردید تاکنون مطالعات زیادی انجام شده و اسناد بالادستی وجود دارد که آنها نیز در سند راهبردی در نظر گرفته می‌شود و رسالت دانشگاه هاست که  این سند راهبردی را تدوین کنند.

کلید واژه ها: ایران آبخیزداری ایران انجمن آبخیزداری ایران رئیس انجمن آبخیزداری ایران آبخیزداری انجمن آبخیزداری رئیس انجمن آبخیزداری انجمن رئیس انجمن آبخیز


( ۱ )

نظر شما :