دبیر کمیته خیرین وزارت علوم: واقفین، پشتوانه اصلی عرصه علم و فناوری اند

۰۱ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۸:۳۶ کد : ۲۳۴۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۰۶۱
دبیر کمیته خیرین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: واقفین و خیرین آموزش عالی، منشاء توسعه علمی کشور و پیشگامان و پشتوانه عرصه علم و فناوری هستند.

دبیر کمیته  خیرین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: واقفین و خیرین آموزش عالی، منشاء توسعه علمی کشور و پیشگامان و پشتوانه عرصه علم و فناوری هستند.

دکتر سید جواد ساداتی نژاد، در نخستین همایش ملی وقف با تاکید بر آموزش عالی ایران در دانشگاه کاشان، موضوع وقف در آموزش عالی را یکی از نیازهای جامعه ذکر کرد و افزود: سعادت و رفاه اجتماعی زاییده علم و دانش است.

وی اظهار داشت: وقف در تمامی ابعاد علمی، دینی، مذهبی، اقصادی، تاریخی، فرهنگی و اجتماعی تاثیر بسزایی دارد.


وی، به جایگاه وقف در دین مبین اسلام اشاره کرد و افزود: وقف از افتخارات دین اسلام است و در قرآن و سیره‏ پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) به آن توجه فراوان شده است.

ساداتی نژاد اظهار داشت: نگاه اسلام به موضوع وقف، مسیر قرب الهی است و بی‌تردید نهاد وقف در تربیت انسان‌های متعهد و ارتقای فرهنگ دینی نقشی اساسی دارد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، مهمترین وقف در نظام جمهوری اسلامی را، وقف جان در دوران دفاع مقدس ذکر کرد و گفت: در این دوران، انسان های ارزشمندی برای دفاع از اسلام از جان خود مایه گذاشتند.

وی، برگزاری این همایش برای نخستین بار در کشور و در دانشگاه کاشان را حایز اهمیت دانست و اظهار داشت: این همایش در راستای ترویج اندیشه پاک انسانی و تفکر ناب و تکریم و تجلیل از خیرین و واقفین عرصه علم و دانش نقش بسزایی دارد.

دکتر ساداتی نژاد، با بیان اینکه، دانشگاه کاشان در عرصه حضور خیرین نقش پیشتازی را داشته است ابراز امیدواری کرد: که این همایش در سال های آینده به طور مدوام در دیگر دانشگاه ها نیز ادامه داشته باشد.


نظر شما :