همایش ملی وقف با تاکید بر آموزش عالی ایران در دانشگاه کاشان آغاز بکار کرد

۰۱ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۱:۵۹ کد : ۲۳۳۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۱۶
همایش ملی وقف با تاکید بر آموزش عالی ایران با حضور معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری و جمعی از محققان صاحب نظران و دانشجویان در تالار آزادی دانشگاه کاشان آغازبکار کرد.

همایش ملی وقف با تاکید بر آموزش عالی ایران با حضور جمعی از محققان صاحب نظران و دانشجویان در تالار آزادی دانشگاه کاشان آغازبکار کرد.

دبیر برگزاری همایش ملی وقف با تاکید برآموزش عالی ایران، تعداد مقالات رسیده   به دبیرخانه این همایش را 215 عنوان مقاله ذکر کرد و گفت: این تعداد مقاله در پنج کمیته علمی و تخصصی مورد بررسی و داوری قرار گرفت و تعداد 73 عنوان مقاله اصلی و 35 چکیده مقاله برای ارائه در همایش پذیرفته شد.

دکتر محسن نیازی اظهار داشت: 12 مورد از مقالات پذیرفته شده در این همایش به صورت سخنرانی ارائه می شود.

مدیر گروه علوم اجتماعی دانشگاه کاشان هدف از برگزاری این همایش را وقف در اسلام و ایران، شناسایی مبانی علمی وقف و مسایل آن، ترویج فرهنگ وقف و تجلیل از خیرین آموزش عالی، تعمیق و گسترش سنت وقف در آموزش عالی، تبیین ابعاد فقهی، حقوقی، اجتماعی و فرهنگی وقف و چالش‌های فرهنگی و حقوقی وقف در ایران ذکر کرد.

نیازی، ، برگزاری کارگاه های آموزشی را از دیگر برنامه های این همایش ذکر کرد و افزود: در حاشیه این همایش، نمایشگاه وقف نیز باهمکاری اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان ارائه شده است.

این همایش با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، سازمان اوقاف و امورخیریه و دانشگاه کاشان برگزار شد.


نظر شما :