مدیرکل دفتر گسترش وزارت علوم از دانشگاه کاشان بازدید کرد

۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۲۰:۰۰ کد : ۲۳۳۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۰۶
همزمان با چهارمین سفر هیات دولت به استان اصفهان، مدیر کل دفتر گسترش و برنامه ریزی و معاون حقوقی و امور مجلس وزارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه کاشان حضور یافتند.
مدیرکل دفتر گسترش وزارت علوم از دانشگاه کاشان بازدید کرد
 

همزمان با چهارمین سفر هیات دولت به استان اصفهان، مدیر کل شورای گسترش و برنامه ریزی و  معاون حقوقی و امور مجلس وزارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه کاشان حضور یافتند.

مدیر کل شورای گسترش و برنامه ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رشد و توسعه دانشگاه کاشان را خوب ارزیابی کرد و گفت: در سال جاری رشته های واحد خودگردان (پردیس دانشگاهی) دانشگاه کاشان افزایش می یابد.

دکتر سید ابوالفضل حسنی اظهار داشت: با رعایت ضوابط و در خواست ها، در هر رشته ای یک گرایش برای مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد در نظر گرفته می شود.

 وی خاطر نشان کرد: این ضوابطی است در وزارت علوم که به صورت شیوه نامه و آیین نامه به دانشگاهها ابلاغ شده است.

مدیرکل شورای گسترش وزارت علوم ، توسعه رشته ها در سال 91 را به نسبت سال قبل آن خوب ارزیابی کرد و گفت: رشته های کاردانی 14 درصد، کارشناسی 39 درصد، ارشد 78 درصد و دکترا 90 درصد رشد داشته است.

دکتر حسنی، توسعه رشته های جدید  را  بر اساس پتانسیل و جذب نیروی عضو هیات علمی دانشگاهها دانست و اظهار داشت: در صورتیکه در دانشگاهها، شاخص های هیات علمی وزارت علوم را رعایت و به دست آوردند می توان برای رشته هایی که دارای زیر ساخت است مجوز صادر کرد.

وی، از جمله سیاست های شورای گسترش وزارت علوم را نظارت و ارزیابی دانشگاهها ذکر کرد و یادآورشد: برنامه برای دانشگاهها این است که در سال جاری بتوانیم آنچه را که در سال گذشته مطرح شده به لحاظ کیفی آنها را نظارت و ارزیابی کرد تا نتایج بهتری برای سال آینده گرفته شود.

وی، تخصصی کردن  موسسات غیر دولتی و غیر انتفاعی را از سیاست های وزارت علوم بیان داشت و افزود:  صدور مجوز برای موسساتی که در سال های گذشته انجام شده برای گروه آموزشی خاصی بوده و به همین دلیل است که پیگیری می شود که موسسات در همان زمینه فعالیت کنند.

مدیر کل گسترش وزارت علوم خاطر نشان کرد: تخصصی کردن منجر به این می شود که موافقت اصولی به موسسات داده شود و در صورتی که زیر ساخت های لازم و آنچه که در شاخص ها آمده بتوانند فراهم کنند مجوز آنها قطعی می شود و این یک راه برای جذب دانشجو و کسب درآمد موسسات است.

 

( ۱ )

نظر شما :