آغاز به کار دوازدهمین کنفرانس مهندسی معدن ایران در دانشگاه کاشان

۰۲ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۴:۵۷ کد : ۲۳۳۷۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۴۵

 دوازدهمین کنفرانس مهندسی معدن ایران با حضور اساتید، متخصصان، محققان، صنعتگران و دانشجویان سراسر کشور در دانشگاه کاشان آغاز به کار کرد.
رئیس دانشگاه کاشان در این کنفرانس با تبریک سالروز میلاد حضرت علی اکبر علیه السلام، و روز جوان  به دانشجویان برگزاری این کنفرانس را فرصتی مغتنم جهت هم افزایی و تبادل یافته های پژوهشی در زمینه مهندس معدن عنوان کرد  و افزود: برگزاری این کنفرانس های علمی امکان مناسبی برای محققان و پژوهشگران، به ویژه دانشجویان است تا بتوانند فعالیت ها و یافته های علمی خود را در معرض ارایه و استفاده دیگران قرار دهند.
دکتر عباس کتابی کاشان را شهر علم، فرهنگ، تمدن و صنعت دانست و خاطر نشان کرد: امید است تا این گردهمایی که با حضور جمعی از پژوهشگران وصنعتگران فراهم شده است  آشنایی بخش خصوصی با یافته‌های جدید علمی معدن، ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه را فراهم نماید.
وی با اشاره به پنجاه سالگی دانشگاه کاشان اظهار کرد : تربیت نیروی انسانی کارآمد، تاثیر گذاری دانشگاه در حل مشکلات جامعه و تولید علم  از ماموریت های  دانشگاه کاشان است.
وی جایگاه دانشگاه کاشان در  نظام های رتبه بندی علمی ملی و بین المللی حائز اهمیت دانست و افزود: دانشگاه کاشان به لحاظ بهره وری پژوهشی با شاخص  نسبت مقاله به تعداد اعضای هیئت علمی، رتبه برتر را دارد.
رئیس دانشگاه کاشان به تولید حدود یک هزار مقاله علمی پژوهشی بین‌المللی در سال توسط اعضای هیات علمی این دانشگاه اشاره کرد و افزود: پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان نیز رتبه چهارم را در بین ۴۵ پارک علم و فناوری استانی و دانشگاهی کسب کرد.
دکتر کتابی به انعقاد و اجرای ۱۳۰ طرح ارتباط با صنعت  و جامعه این دانشگاه طی دو سال گذشته تاکنون در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: میزان حجم قراردادهای دانشگاه کاشان با موسسات پژوهشی و صنایع   220میلیارد ریال بوده است که رشد ۷ برابری داشته است.
وی یکی از چالش های حوزه معدن را خام فروشی عنوان و  اظهار امیدواری کرد: تا برگزاری این کنفرانس زمینه ای را با ارائه آخرین تبادلات علمی و با همکاری شرکت های دانش بنیان فراهم نماید تا با بهره گیری از نوآوری و فناوریهای جدید با افزایش بهره وری  ثروت ملی بیشتری تولید شود وهمچنین بتواند در راستای رفع مشکلات و چالش های زیست محیطی مرتبط با بخش معدن نیز مؤثر باشد.
دبیر علمی دوازدهمین کنفرانس مهندسی معدن ایران  نیز هدف از برگزاریاین کنفرانس را هم افزایی و تبادل تجربیات علمی مهندسان معدن عنوان کرد و افزود: این همایش فرصتی برای گردهمایی مستقیم برای ذی‌نفعان صنعت معدن شامل دانشگاهیان، پژوهشگران، مدیران و کارشناسان صنعت معدن است تا چالش‌ها، فعالیت‌ها و دستاوردهای اخیر خود را به اشتراک بگذارند.

 دکتر علی عالی انوری، با بیان اینکه بخش معدن و صنایع معدنی کشور از دیرباز، بخشی خوداتکا و پیشران در توسعه صنعت کشور بوده است. خاطر نشان کرد: اکنون در شرایط تحریم‌های خارجی، نیازمند بهره‌گیری فراگیر از توانمندی‌های آشکار و پنهان دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و سازمان‌های تحقیق و توسعه معادن و صنایع معدنی کشور است و برگزاری کنفرانس های علمی بستری مناسب برای اعتلای معدن کشور خواهد بود.

عضو هیات مدیره انجمن مهندسی معدن ایران افزود: ارتباط سازمان‌یافته و همکاری راهبردی دانشگاه کاشان و انجمن مهندسی معدن ایران می‌تواند حلقه اتصال قدرتمندی را بین عرصه دانش و فناوری از یک طرف و عرصه صنعت از طرف دیگر فراهم کند و الگویی مناسب از همکاری و تعاون را فراروی دیگر سازمان‌های مشابه قرار دهد.
دبیر دوازدهمین کنفرانس مهندسی معدن ایران، با اشاره به استقبال از این همایش گفت: با پایان یافتن مهلت ارسال مقالات، ۲۶۰ مقاله علمی ارزشمند به دبیرخانه همایش ارسال و پس از جلسات متعدد کمیته های علمی و بهره گیری از نظرات ارزشمند اساتیددانشگاهی، تعداد ۴۰ مقاله به صورت سخنرانی و ۱۲۰ مقاله نیز به صورت پوستر ارائه می شود.

دکتر عالی انوری با بیان اینکه در این دوره حجم مقالات، کیفیت مقالات، تعداد شرکت‌کنندگان از دانشگاه‌های مختلف کشور از کیفیت بالایی برخوردار بود، خاطر نشان کرد:  مقالات در نشریات معتبر علمی منتشر و سه مقاله برتر نیز با انتخاب هیات داوران مورد حمایت مالی قرار می گیرد.

سخنرانی دکتر خالصی از انجمن مهندسی معدن ایران و تجلیل از مقام استاد دکتر کوروش شهریار عضو هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر  و  تجلیل از پیشکسوتان معدنی  و حامیان کنفرانس از دیگر بخش های مراسم افتتاحیه بود.

این کنفرانس تا 3 اسفند ماه 1402 در دانشگاه کاشان ادامه دارد.

 

 

کلید واژه ها: دانشگاه دانشگاه کاشان دانشگاه اشاره علمی معدن مهندسی معدن انجمن مهندسی معدن کنفرانس مهندسی معدن دوازدهمین کنفرانس مهندسی معدن معدن ایران


نظر شما :