با حضور نماینده وزیر علوم در دانشگاه کاشان برگزار شد

کارگاه آموزشی «آشنایی با قوانین رسیدگی به تخلفات اداری و انتظامی»

۳۰ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۹:۲۵ کد : ۲۳۳۶۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۵۱۶

کارگاه آموزشی «آشنایی با قوانین رسیدگی به تخلفات اداری و انتظامی»  ویژه اساتید و کارکنان با حضور  نماینده وزیر علوم و مدیرکل هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری و انتظامی وزارت علوم در دانشگاه کاشان برگزار شد.
حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی؛  نماینده  وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این نشست دانشگاه را محلی مقدس دانست و گفت: دانشگاه حرمت و قداست خاصی دارد و باید بدانیم که در چه مکانی در حال خدمتگزاری هستیم و حفظ حرمت‌ها را بدانیم.
حجت‌الاسلام حسینی در این نشست،  با اشاره به فرمایش پیامبر اکرم (ص) که معلمی شغل انبیاست خاطر نشان کرد: دانشگاه  محل تعلیم و تربیت است و در این محیط علمی و مقدس افرادی باید تربیت شوند که برای آینده کشور مؤثر و تحول آفرین باشند.
وی نقش اساتید و کارمندان را در تربیت دانشجویان بسیار حایز اهمیت دانست و افزود: اگر قرار باشد تحولی در آینده کشور ایجاد شود باید از این محیط علمی برخیزد.
نماینده وزیر علوم به جایگاه رفیع و متعالی دانشگاه اشاره کرد و گفت: دانشگاه باید به مانند مسجد، محلی مقدس باشد و حفظ حرمت‌ها در این مکان مقدس شکل گیرد.
وی دانشگاه را محل تولید قدرت دانست و افزود: آینده خوب در دانشگاه رقم می خورد و علم است که سلطه و حاکمیت و قدرت را موجب می شود و اگر می خواهیم این تولید قدرت شود و آینده بسیار خوبی را پیش روی خود داشته باشیم باید دانشگاه با تراز اسلامی داشته باشیم.
حجت الاسلام حسینی حفظ انضباط و در چارجوب قانون را  شرط لازم در دانشگاه‌ها دانست و خاطر نشان کرد: یکی از دلایل توسعه یافتگی حاکمیت قانون است که باید همه خود را ملزم به قانون بدانیم.
وی رعایت مسایل اخلاقی در محیط دانشگاه را مورد تاکید قرار داد و افزود: دانشگاه حریم دارد که حفظ حرمت‌ها دراین محیط علمی باید رعایت شود.
نماینده  وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همکاری و همدلی مجموعه کارکنان را لازمه موفقیت در امور دانست و افزود:  همانگونه که مردم  با همدلی و انسجام بایکدیگر حضور خود را در راهپیمایی 22 بهمن نشان دادند در انتخابات نیز  با انسجام و همدلی خواهند توانست با موفقیت در این آزمون نیز پیروز از میدان خارج شوند.
حجت الاسلام حسینی از مدیریت بسیار خوب دکتر کتابی رئیس دانشگاه در اداره و برخود با اغتشاشات دانشگاه قدردانی کرد و افزود: اگر بتوان دانشجوی خوب را تربیت و تحویل جامعه داد  باقیات و صالحات و به مراتب اجرش  بیش از ساخت مراکزخدماتی و درمانی توسط خیرین است.
دکتر جعفر سلمان زاده  معاون دفتر هماهنگی رسیدگی به تخلفات اداری و انتظامی نیز در این نشست با اشاره به جایگاه هیات های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیات علمی، گفت: این جایگاه مستقل بوده و و کارکرد انضباطی دارند.
وی با بیان اینکه دانشگاه سه ضلع هیات علمی، کارمند  دانشجو دارد تهیه مسیر نقشه راه را برای اجرای امور لازم دانست و افزود:  باید فرایند رسیدگی به تخلفات در هیات شکل بگیرد.
 در پایان جلسه، اعضای حاضر در نشست، دغدغه‌های خود را در مورد مسائل قانونی و مباحث مبتلابه مطرح کردند و حجت‌الاسلام دکتر حسینی و دکتر جعفر سلمان زاده  معاون دفتر هماهنگی رسیدگی به تخلفات اداری و انتظامی  به سؤالات حاضرین در جلسه پاسخ دادند.

کلید واژه ها: دانشگاه رسیدگی رسیدگی تخلفات رسیدگی تخلفات اداری رسیدگی تخلفات اداری انتظامی رسیدگی تخلفات اداری کارکنان تخلفات تخلفات اداری تخلفات اداری انتظامی تخلفات اداری کارکنان


نظر شما :