جشن بزرگ «ایران به پیش» در دانشگاه کاشان برگزار شد

۱۸ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۸:۱۵ کد : ۲۳۳۰۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۵۸

به مناسبت چهل و پنجمین فجر شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی جشن بزرگ «ایران به پیش» همراه با اجرای برنامه‌های متنوّع در تالار آزادی دانشگاه کاشان برگزار شد.
رئیس دانشگاه کاشان در این نشست با تبریک عید مبعث و گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و یاد و خاطره امام راحل عظیم الشان و شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و امنیت گفت: انقلاب اسلامی پدیده ای بود که جمهوری اسلامی را تشکیل داد.
دکتر عباس کتابی  ارکان اصلی  نظام جمهوری اسلامی را رهبری حضرت امام خمینی (ره) و همراهی همه اقشار مردم با جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: اعتماد به نفس مردم یکی از مهمترین نتایج نظام جمهوری اسلامی بود که در سایه رهبری حضرت امام خمینی ره و مقام معظم رهبری حاصل شد.
وی توان علمی را ازدیگر افتخارات نظام جمهوری اسلامی ذکر و خاطر نشان کرد: اگر در عرصه علمی نگاه کنیم قبل از انقلاب ایران هیچ جایگاهی در نقشه علمی دنیا در بخش های مختلف آموزش، پژوهش و فناوری نداشت و مقایسه تعداد دانشجویان و اساتید قبل از انقلاب در مقاطع مختلف تحصیلی با حال حاضر نشان از رشد چشمگیر علمی ایران پس از پیروزی انقلاب است.
رئیس دانشگاه کاشان افزود: در حال حاضر جمهوری اسلامی مقام ۱۵ را در تولید علم دنیا با بیشترین رشد تولید علم دارد که  این افتخار بزرگی است.
وی علم و فناوری را یکی از مولفه های قدرت نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: مهمترین عامل این رشد و توسعه علمی کشور رهنمودها و حمایت و پشتیبانی مقام معظم رهبری بوده است که در این دو دهه گذشته بویژه موجب رشد و پیشرفت علم و فناوری کشور شده است.
دکتر کتابی بیداری ملت ایران و ملتهای منطقه را از دیگر ثمرات نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: امروز میبینیم که آمریکا در معرض حمله نیروهای مقاومت قرار گرفته و هیچ چاره ای بجز خروج از منطقه ندارد و ابهت و هیمنه پوشالی آمریکا در دنیا درهم شکسته است.
وی به پنجاهمین سال تاسیس دانشگاه کاشان اشاره کرد وافزود: پیشرفت و رشد دانشگاه کاشان مولود نظام جمهوری اسلامی و از  افتخارات منطقه کاشان و کشور است.
دکتر کتابی کسب مجوز پذیرش دانشجوی بین الملل را از اقدامات این دانشگاه عنوان و خاطر نشان کرد: در حال حاضر یک هزار و 200 دانشجوی بین الملل در مقاطع تحصیلی ارشد و دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
وی کسب مجوز مرکز آزفا را از دیگر اقدامات اخیر این دانشگاه عنوان کرد و افزود: کسب مجوز استقلال پارک علم و فناوری که به عنوان  اولین پارک علم و فناوری دانشگاهی استان اصفهان و ششمین پارک علم و فناوری دانشگاهی در بین دانشگاه های جامع کشور است و رشد 7 برابری حجم قراردادهای ارتباط با صنعت وجامعه را از دیگر موفقیتهای این دانشگاه است.
رئیس دانشگاه کاشان  تاثیر گذاری این دانشگاه در جامعه نشانه پویایی این دانشگاه برشمرد و خاطر نشان کرد: در سال جاری میزان درآمد اختصاصی دانشگاه به بیش از 70میلیارد تومان رسیده است که ماحصل رشد و پویایی دانشگاه وتلاش همه کارکنان دانشگاه است.
وی افتتاح فاز نخست پژوهشکده فرش و اخد سند مالکیت زمین پژوهشکده قمصر، کسب رتبه اول این دانشگاه در نظام بین المللی گرین متریک و رتبه 126 جهانی، کسب رتبه عالی  پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان در بین 45 پارک علم و فناوری و رتبه اول در بین پارک های دانشگاهی و  کسب رتبه 10 دربین دانشگاه های جامع کشور در نظام رتبه بندی آی اس آی در شاخص فناوری و نوآوری و رشد 14 پله ای را از دیگر افتخارات این دانشگاه عنوان کرد. وضعیت اسفناک و بحرانی مالی دانشگاه در دوره مدیریت قبل و پرداخت کلیه بدهی ها و معوقات اساتید و کارکنان مربوط به مدیریت قبلی، همراه با حفظ شأن و کرامت دانشگاهیان، از اقدامات سال گذشته برای تکریم نیروی انسانی در دانشگاه است.
وی رسیدن این دانشگاه به جایگاه درخشان فعلی را حایز اهمیت دانست و اظهار امیدواری کرد: تا با برکت نظام جمهوری اسلامی، رشد و موفقیت بیشتر این دانشگاه را شاهد باشیم. 
دکتر کتابی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند به قله ها نزدیک هستیم افزود: امید است تا با همت مردم که نقش اصلی را در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی داشتند و با شرکت پرشورمردم در انتخابات بتوانیم هر چه بیشتر از این نظام الهی مراقبت کنیم.
اجرای موسیقی، سرود، نمایش، روایت روزهای انقلاب ومسابقه و قرعه‌کشی از دیگر برنامه های این جشن بود.


( ۳ )

نظر شما :