ارسال ۱۳۰ مقاله به هجدهمین همایش ملی علوم و مهندسی آبخیزداری ایران

۲۹ دی ۱۴۰۲ | ۰۰:۵۷ کد : ۲۳۱۹۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۴۱۴

دبیر برگزاری  هجدهمین همایش ملی علوم و مهندسی آبخیزداری ایران از ارسال 130 مقاله از اساتید و محققان سراسر کشور به دبیرخانه این همایش خبر داد.
دکتر رضا قضاوی به برگزاری  هجدهمین همایش ملی علوم و مهندسی آبخیزداری ایران در روزهای ۱۶  و ۱۷ اسفند ماه در دانشگاه کاشان اشاره کرد و افزود: تاکنون ۱۳۰ مقاله به دبیرخانه این  همایش ارسال شده است و انتظار می رود تا روز ۳۰ دی ماه که آخرین مهلت ارسال مقالات است تعداد مقالات به حدود ۲۰۰ مقاله برسد.
وی هدف از برگزاری این همایش را ارائه دستاوردهای به‎روز علمی و ایجاد پیوند بین محققان و مدیرانی که در عرصه‎های علمی و اجرائی فعالیت می‎کنند، ذکر کرد و اظهار داشت: این همایش معتبرترین و منظم ترین همایش در زمینه مدیریت منابع آب و خاک و مدیریت حوزه های آبخیز است که با حمایت انجمن آبخیزداری ایران و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری به طور سالانه برگزار می شود.
رئیس دانشکده منابع طبیعی و علوم زمین دانشگاه کاشان از تمدید زمان ارسال مقالات به این همایش  تا 30 دی ماه سال جاری خبر داد و افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده  در این همایش مدیران اجرایی کشوری و استانی مرتبط با مدیریت حوزه های آبخیز مشارکت خواهند داشت.
دکتر قضاوی، آبخیزداری و تخریب سرزمین، مدیریت جامع آبخیز، احیای طبیعت و قوانین و سیاستهای حامی،  جایگاه مشارکت ذینفعان در ارتقای سلامت و پایداری آبخیز،آبخیزداری و مدیریت مخاطرات طبیعی (فرونشست زمین، سیل، گرد و غبار، خشکسالی، بیابان‌زدایی، و تخریب اراضی و ...)، تبیین وضعیت و مکتب تفکری مطلوب آبخیزداری در بازیابی و احیای منابع آب و خاک، آبخیزداری و آبخوان‌داری در تعادل بخشی اجرای چرخه آب،آبخیزداری و آبخوان‌داری در حل چالش‌های اقتصادی- اجتماعی، آسیب‌شناسی و محدودیت ‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری، نقش فناوری‌های نوین و دانش بومی در بازیابی و احیای منابع آب و خاک کشور واستفاده از گیاهان دارویی در احیای بیولوژیک حوزه‌های آبخیز را از محورهای این همایش عنوان کرد و خاطر نشان کرد: این همایش با همکاری شرکت ها و موسسات خصوص و دولتی در روزهای 16 و 17 اسفند ماه سال جاری در دانشگاه کاشان برگزار می شود.

کلید واژه ها: همایش آبخیزداری آبخیزداری ایران آبخیزداری آبخوان داری آبخیزداری آبخوان منابع منابع آب منابع آب خاک مدیریت آبخیز


( ۱ )

نظر شما :