معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد؛

اختصاص ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار به پارک های علم و فناوری

۲۸ آذر ۱۴۰۲ | ۲۰:۲۴ کد : ۲۳۰۲۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۸۵

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  از اختصاص ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار به پارک های علم و فناوری خبر داد و گفت: این میزان اعتبار  برای کلیه پارک های وابسته به وزارت علوم پیش بینی شده است.
 دکتر سجاد محمدعلی نژاد در حاشیه افتتاح کتابخانه تخصصی دفاع مقدس و جشنواره تجلیل از پژوهشگران، فناوران برتر و دانشجویان نمونه دانشگاه کاشان، حمایت از پارک های علم و فناوری و توسعه شرکت های دانش بنیان را مورد تاکید قرار داد و افزود: متولی اصلی فکر در خلق نوآوری، پارک های علم و فناوری هستند و حمایت و پشتیبانی از شرکت های نوآوری و تجاری سازی محصولات آنها در دستور کار است.

وی با بیان اینکه هر یک از پارک‌های فناوری استانی مامور اجرا و تکمیل یکی از زنجیره‌های ارزش خواهد شد، خاطر نشان کرد:  پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان نیز اگر بتواند در زنجیره ارزش فرش به عنوان راهبر اصلی در کشور این مسئولیت را بپذیرد مورد حمایت قرار خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه این دانشگاه محور تکمیل حلقه های این زنجیره ارزش خواهد بود، افزود: توسعه شرکت ها ی واحدهای فناور  و پژوهش در این زنجیره شکل خواهد گرفت  و با اجرای این طرح، هم ارزش افزوده کشور افزایش پیدا خواهد کرد و هم نیازهای کشور در این حوزه سامان دهی خواهد شد.
دکتر محمد علی نژاد از رونمایی سامانه جان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: سامانه جان سامانه ای است که شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور محصولات خود را در این سامانه ارائه می کنند و به راحتی با متقاضیان ارتباط می گیرند.
وی به ثبت بیش از ۲۳۰۰ محصول و شرکت دانش‌بنیان در این سامانه اشاره کرد و اظهار داشت: محصولاتی که در این سامانه بارگذاری می شود دیگر به هیچ عنوان واردات آن انجام نمی شود.
وی با بیان اینکه  با اتصال سامانه توان ایران و جان در صورتی  که محصول مورد نیاز کشور در این سامانه بارگذاری شود و تولیدکننده داخلی داشته باشد، ارز به آن محصول اختصاص نخواهد یافت، افزود:  در اینده نزدیک لیست کلیه واردات در  اختیار شرکت های دانش بنیان قرار خواهد گرفت تا تولیدات خود را در راستای  نیاز بازار  برطرف سازند.
محمدعلی نژاد ارتقا توان تولید داخل را از مزایای این طرح عنوان کرد و گفت: این اتفاق به افزایش و رشد اقتصاد دانش بنیان کمک خواهد کرد.

کلید واژه ها: سامانه فناوری علم فناوری پارک علم فناوری پارک پارک علم شرکت شرکت دانش شرکت دانش بنیان بنیان


( ۴ )

نظر شما :