پیام رئیس دانشگاه کاشان به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج

۰۴ آذر ۱۴۰۲ | ۱۶:۲۴ کد : ۲۲۸۰۶ اخبار دانشگاه پیام ریاست دانشگاه
تعداد بازدید:۵۴۸

بسم الله الرحمن الرحیم

 من خدای متعال را به خاطر وجود بسیج، وجود شما بسیجیان، نشاط و نیرو و ایمان شما و آمادگی شما فرزندان عزیزم سپاسگزارم.

(مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای، مد ظله العالی)

 بسیج شجره طیبه و جریانی ریشه‌دار و انقلابی است که با بصیرت و آگاهی عمیق در میادین مختلف حضور می‌باید، استوار می‌ایستد، حیات انقلاب اسلامی را در پیمایش قله‌های افتخارآفرین پیشرفت و سربلندی تداوم می‌بخشد و نقش موثر خود را ایفا می‌نماید.
ملت بزرگ ایران اسلامی آرامش، آسایش و امنیت امروز خود را مدیون ایثار و از خودگذشتگی بسیجیانی است که نه تنها در دوران دفاع مقدس، بلکه در عرصه‌های جهاد علمی، جهاد سازندگی، خدمت‌رسانی به محرومین و مبارزه با استکبار جهانی در خط مقدم حضور یافته و با همان روحیه مثال‌زدنی دوران دفاع مقدس به یاری اقشار مختلف مردمی آمده‌اند.
 بسیج تشکلی مردم نهاد و از بزرگترین پشتوانه های ایران اسلامی برای خدمت به مردم است. تاریخ تحولات دنیای معاصر به ویژه منطقه خاورمیانه، گواه دوراندیشی بنیانگذار کبیر انقلاب، امام خمینی (ره) است که با درایت بسیار در صدور فرمان تشکیل بسیج، نه تنها مردم ایران را با یکدیگر همدل و همراه ساخت، بلکه به آزادگان جهان نشان داد در سایه وحدت و انسجام  و هدایت و رهبری فردی صالح و آزاده، می‌توان در برابر ظلم ایستادگی کرد. بسیج یک نماد و الگوی فرهنگی اسلامی موثر است که اندیشه رشد و آبادانی کشور با استفاده از ظرفیت های بومی را در ذهن و عمل مردم نهادینه ساخته و اینگونه ظرفیت‌های ایران را در ابعاد گوناگون اقتصادی، سیاسی، علمی و فرهنگی به منصه ظهور رسانده است.
 امسال در شرایطی وارد هفته بسیج شدیم  که جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در مقابل مسلمانان بی‌گناه و بی‌دفاع نوار غزه فلسطین اشغالی، هر آزاده‌ای را به ستوه آورده و در گوشه و کنار دنیا شاهد حضور و اجتماع‌های مردمی در حمایت از این مردم مظلوم در برابر رژیم جنایتکار اسراییل هستیم. این مساله به خوبی حاکی از آن است که پیام بسیج در حمایت ازجنبش مقاومت اسلامی به همه جهان مخابره شده است. به تعبیری دیگر، گستره این نیروی مردمی دیگر محدود به مرزهای ایران اسلامی نیست و در جای‌جای جهان هر جا فریاد مظلومیتی به گوش رسد، کسانی هستند که مشتاقانه در اعتراض و مبارزه با ظلم و ستم و نیز به پا خیزند.
اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل(ره) و ارج نهادن به مقام تمام شهدای انقلاب اسلامی که امنیت پایدار را برای ایران به ارمغان آوردند، هفته بسیج را به همه بسیجیان غیور و ایثارگر به ویژه اقشار مختلف بسیج دانشگاه کاشان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و امید آن دارم تا این نیروی مردمی در سایه توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) و تحت رهبری حکیمانه و هوشمندانه رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای، همواره توانمند و سرفراز در سپهر این مرزو بوم بدرخشد.

دکتر عباس کتابی

رئیس دانشگاه کاشان

کلید واژه ها: بسیج اسلامی ایران اسلامی ایران مردمی انقلاب امام


( ۱ )

نظر شما :