دانشگاه کاشان رتبه پنجم سرانه طرح‌های کاربردی را در کشور دارد

۰۳ دی ۱۳۹۱ | ۱۶:۵۳ کد : ۲۲۷۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۵۷
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان گفت: طبق گزارش سال گذشته وزارت علوم، این دانشگاه رتبه پنجم سرانه طرح‌های کاربردی را در بین تمامی دانشگاه‌های کشور کسب کرده است.
 معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان گفت: طبق گزارش سال گذشته وزارت علوم، این دانشگاه رتبه پنجم سرانه طرح‌های کاربردی را در بین تمامی دانشگاه‌های کشور کسب کرده است.

دکتر مجید منعم‌زاده، ارتباط این دانشگاه با صنعت را خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: میزان حجم طرح‌های کاربردی  این دانشگاه 15 میلیارد ریال بوده است.

وی، پژوهش را زیربنای توسعه اقتصادی دانست و افزود: اگر می‌خواهیم در بخش تکنولوژی و صنعت در منطقه و دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم، زیربنای آن کارهای پژوهشی است.

دکتر منعم‌زاده، با بیان اینکه در مدت زمانی اندکی به مقوله پژوهش در کشور پرداخته شده است خاطرنشان کرد: ولی خوشبختانه در این مدت اندک، موفقیت‌هایی در زمینه زیست فناوری، هوا فضا، صنایع نظامی و دیگر موارد در چند سال اخیر حاصل شده که به واسطه توجه ویژه به امر پژوهش بوده است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان، به جایگاه این دانشگاه کاشان در امر پژوهش اشاره کرد و افزود: این دانشگاه از معدود دانشگاه‌هایی است که سند چشم‌انداز سال 1404 را تدوین کرده است که طبق این سند بایستی در ردیف پنج دانشگاه برتر کشور قرار گیرد.

دکتر منعم‌زاده، ارائه 250 مقاله  در مجلات معتبر خارجی از استادان واعضای هیات علمی و چاپ 45 کتاب با مجوز انتشارات را از جمله فعالیت‌های پژوهشی این دانشگاه برشمرد و اظهار داشت: معرفی دکتر محسن نیازی به عنوان پژوهشگر برگزیده در سطح ملی و معرفی 14 نفر از استادان این دانشگاه به عنوان پژوهشگر و فناور برگزیده استان اصفهان در هفته پژوهش امسال از دیگر افتخارات پژوهشی این دانشگاه بوده است


نظر شما :