حجت‌الاسلام خادمیان: تحول در علوم انسانی دانشگاهی برای ارتقاء فرهنگ دینی لازم است

۰۲ دی ۱۳۹۱ | ۱۱:۵۴ کد : ۲۲۶۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۰۱
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان گفت: تحول در علوم و دانش دانشگاهی که از غرب عاریه گرفته شده لازم است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان گفت: تحول در علوم و دانش دانشگاهی که از غرب عاریه گرفته شده لازم است.

حجت الاسلام عباس خادمیان در پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته در مسجد حبیب ‌بن‌موسی کاشان به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه افزود: دانشگاه بایستی به سمت یک تحول و ترقی جدی حرکت کند تا بتواند افرادی متخصص، متدین و معتقد به آرمان‌های دینی، شیعی، ولایی و ملی تربیت کند و به جامعه تحویل دهد که از مستکبران عالم نهراسد.

وی، تحول در بخش فرهنگ را نیز ضروری دانست و اظهار داشت: علیرغم اینکه  در این موضوع کارهای جدی و ارزشمندی همچون اعتکاف و برپایی نمازجماعت و دیگر موارد صورت گرفته، اما کافی نیست.

حجت الاسلام خادمیان اظهار داشت: ترویج و تقویت فرهنگ دینی و متدین پروری باید در دستور برنامه های فرهنگی قرار گیرد.
 
وی خاطر نشان کرد: طبق روایت امام موسی کاظم(ع) علم در چهار قسمت  شناخت توحید و خدای متعال، شناخت مخلوقات و آنچه  خداوند برای ایشان خلق کرده است  وشناخت هدف و غایت خلقت انسان و شناخت آسیب راه و هدایت بشری است تقسیم می‌شود.

به گفته وی، در همین راستا امام خمینی با شناخت توحیدی که داشت  صاحب ابتکار و یژه در جهان معاصر گردید و نظام حکومت دینی را که برگرفته از فقه و سیاست و تاریخ تشیع محرم و صفر است را مطرح و عملی فرمودند.

حجت‌الاسلام خادمیان با بیان اینکه، به طور مسلم این مسئله ابعاد وسیعی را در بر می‌گیرد افزود: مهمترین  تحول دربعد فرهنگ بود که در واقع  نقش جدی در تحول فرهنگی دانشگاه داشت.

وی با اشاره به اینکه طبق فرمایشات رهبر کبیر انقلاب  دانشگاه مبدا همه تحولات است خاطر نشان کرد: اگر دانشگاه اصلاح شد جامعه هم اصلاح می‌شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری  با بیان اینکه اقدامات خوبی بعد از پیروزی انقلاب در ارتقاء سطح فرهنگی و دینی اسلامی برداشته شده است افزود: یکی از کارهای مهم و ارزشمندی که اتفاق افتاد، تاسیس حوزه علوم اسلامی دانشجویی در دانشگاه کاشان است که از بین دانشجویان برای ترم بهمن امسال دانشجو می پذیرد. 

نظر شما :