عضو تشخیص مصلحت نظام: دانشگاه ها می‌توانند تاثیر بسزایی در رفع نیازها و توسعه و بالندگی کشور داشته باشند

۱۱ آبان ۱۴۰۲ | ۱۱:۲۵ کد : ۲۲۶۷۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۵۸

 
عضو تشخیص مصلحت نظام و نماینده  مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی نقش دانشگاه ها  را در توسعه کشور مهم دانست و گفت: دانشگاهها از جمله دانشگاه کاشان میتوانند در رفع نیازها ی کشور و تحقق سیاست های برنامه هفتم توسعه نقش بسزایی داشته باشند‌‌.
دکتر سعید جلیلی در نشست شورای دانشگاه کاشان با بیان اینکه هر دانشگاهی باید یک دولت سایه باشد افزود: دولت سایه یک گفتمان است که وقتی دولتی به نمایندگی از مردم  انتخاب می شود وظیفه  همه است که سایه به سایه در حد وسعشان به دولت کمک کنند.
وی خاطر نشان کرد: بایستی تحولات را رصد کرد تا اگر کار خوبی انجام می شود آن کار  تایید و اگر کاری نقصی دارد، کمک کنیم که قبل از این که آن خطا آسیب هایی به کشور وارد کند، تصحیح شود و این بزرگترین کمک به دولت هاست.
عضو تشخیص مصلحت نظام و نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به پتانسیل های این دانشگاه، افزود: اینکه گفته می شود  که کشور در 5 سال آینده رشد 8 درصد داشته باشد، این امر با حرکت و بسیج عمومی شکل می گیرد و یکی از مهمترین بخشهایی که می‌توانند به این موضوع کمک کنند، دانشگاهها هستند.
دکتر جلیلی تاکید کرد:  دولت باید این عرصه را برای دانشگاه ها باز کند و این مطالبه را از دانشگاه ها داشته باشد.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر که برنامه هفتم نوشته می شود، دانشگاهها باید وارد شوند تا ببینند که در عرصه های مختلف، آیا این برنامه درست نوشته می شود یا نه و احیانا کجاها نقص دارد و به کدام موضوع کمتر یا خوب پرداخته نشده است.
عضو تشخیص مصلحت نظام  دو بحث مهم کشور که باید نسبت به آن کار جدی انجام شود را اشتغال و  ارزآوری عنوان کرد و افزود:  روند کشور باید به گونه ای باشد که نه تنها بیکاری، بویژه در سطح نخبگان و تحصیکردگان، نداشته باشیم  بلکه با کارآفرینی این افراد بتوان اشتغال  دهها نفر دیگر را نیز فراهم کرد.
دکتر جلیلی ارزآوری را از دیگر مسایل مهم عنوان و خاطر نشان کرد:  وقتی کشور می خواهد به پیشرفت های لازم برسد باید بتواند در زمینه های مختلف چه تولیدی و چه خدمات،  درآمدهای ارزآوری خود را بالا ببرد.
وی  به تاثیر و نقش دانشگاه ها را در کمک به نظام و دولت اشاره کرد و افزود: باید برای دانشگاه ها ماموریت و رسالت خود را در سطح شهرستان، استان و ملی تعریف کنند تا بتوانند تاثیر گذاری بیشتری  در جامعه داشته باشند‌‌.


( ۵ )

نظر شما :