آمادگی دانشگاه کاشان با برگزاری دومین همایش بحران آب در دشت کاشان

۰۲ دی ۱۳۹۱ | ۱۵:۵۱ کد : ۲۲۶۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۵۹
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان، از آمادگی این دانشگاه برای برگزاری دومین همایش بحران آب در دشت کاشان خبر داد.
 معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان، از آمادگی این دانشگاه برای برگزاری دومین همایش بحران آب در دشت کاشان خبر داد.

دکتر مجید منعم‌زاده، بحران آب در دشت کاشان را جدی دانست و گفت: بایستی سعی شود تا با ارائه پژوهش‌های علمی، کاربردی و کمک اساتید و متخصصان مربوطه، راهکارهایی برای رفع این بحران در منطقه کاشان اندیشیده شود.

وی به ایجاد پژوهشکده آب در دانشگاه کاشان اشاره کرد و افزود: یکی از رسالت‌های پژوهشکده آب در دانشگاه کاشان این است که با همکاری شرکت آب و فاضلاب کاشان و سایر دستگاه‌های مربوطه گام‌های مؤثری در زمینه رفع مشکلات بحران آب در این منطقه برداشته شود.

دکتر منعم‌زاده، با اشاره به  برگزاری نخستین همایش بحران آب در دشت کاشان در سال گذشته در این دانشگاه، اظهار داشت: این همایش به دلیل آشنایی و آگاهی هرچه بیشتر مسئولان استانی و کشوری به وضعیت بحران آب در دشت کاشان برگزار شد.

 وی، با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد منابع آب در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود خاطر نشان کرد: اگر در حوزه کشاورزی بتوان اصلاحاتی انجام داد کمک بزرگی به بحران آب در منطقه می‌باشد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان ابراز امیدواری کرد این موضوع در سطح کلان ملی به طور جدی مورد توجه قرار گیرد و همچنین با مدیریت صحیح منابع محدود موجود این مشکل مهار گردد.

دکتر منعم‌زاده، با اشاره به اینکه بایستی دانشجویان پژوهش‌هایی را مد نظر قرار دهند که برای منطقه مفید باشد خاطر نشان کرد: دانشگاه کاشان آمادگی دارد با همکاری و مشارکت مسئولین شهری؛ فرمانداری، شرکت آب و فاضلاب، جهاد کشاورزی و غیره در هر همایش و انجام طرح‌های پژوهشی که برای منطقه مفید است حمایت‌های لازم را انجام دهد.

وی به تصفیه فاضلاب کاشان اشاره کرد و یادآورشد: شرکت های دانش بنیان که در مرکز رشد دانشگاه کاشان مستقر هستند در زمینه تصفیه آب و فاضلاب طرح هایی در دست اقدام دارند.

 معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان با بیان اینکه، تا چند سال پیش به پژوهش به عنوان یک کار لوکس و شیک نگاه می شد ولی در سه چهار سال اخیر به آن به عنوان یک ضرورت و نیاز دیده می شود افزود: اگر می خواهیم در بخش تکنولوژی و صنعت در دنیا یا لااقل در منطقه حرفی برای گفتن داشته باشیم قطعاً زیربنای آن کارهای پژوهشی است


نظر شما :