شب شعر دانشجویی با عنوان بررسی قالب سه گانی در شعر برگزار شد

۲۸ آذر ۱۳۹۱ | ۱۵:۳۰ کد : ۲۲۵۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۶۰
شب شعر دانشجویی با موضوع بررسی قالب سه گانی در شعر، با حضور دکتر فولادی عضو هیات علمی دانشگاه کاشان و تعدادی از شعرای این سبک در آمفی تئاتر واحد خواهران برگزار شد.

شب شعر دانشجویی با موضوع بررسی قالب سه گانی در شعر، با حضور دکتر فولادی عضو هیات علمی دانشگاه کاشان و تعدادی از شعرای این سبک در آمفی تئاتر واحد خواهران برگزار شد.

عضو هیات علمی دانشگاه کاشان در این نشست به معرفی دستگاهی با عنوان «سه گانی» در شعر معاصر پرداخت وگفت: تا کنون این سبک 200 شاعر باتجربه و جوان را به خود جذب کرده است.

دکتر علیرضا فولادی، با ذکر این نکته که در ایران باستان نیز، یک قالب شعری سه مصراعی با عنوان «خسروانی» وجود داشته است، در این باره افزود: بعدها شاعر معاصر، «مهدی اخوان ثالث»، شش شعر از روی خسروانیها با عنوان «نوخسروانی» سرود که یک فرم اصلی بیشتر نداشت و چندان پخته نبود و البته دو شاعر با نامهای علی عباس نژاد و علیرضا قاضی مقدم در این فرم، آثار موفق تری ارائه دادند، اما ما توانستیم از خردادماه سال 1389، طی یک بازه ی زمانی دوسال ونیمه و بر اساس این اصالتها، دستگاه سه گانی را در دو شاخه ی موزون (کلاسیک و نیمایی) و سپید همراه با نمونه های فراوان، به شعر معاصر فارسی عرضه نماییم که شاخه ی موزون آن خود، 10 فرم بیرونی اصلی و فرعی دارد.

در ادامه شاعران این سبک خانمها ، رضوانه سخنگو، انسیه رجب زاده، نیلوفر جهانگیر و خدیجه حمیدیکه مهمانان ویژه این شب شعر بودند، به قرائت سه گانی های خویش پرداختند و در پایان دکتر فولادی و شاعران میهمان از سوی امور فرهنگی دانشگاه کاشان مورد تجلیل قرار گرفتند.


نظر شما :