نشست فرهنگی تاریخ دفاع مقدس از گذشته تاکنون

۲۵ مهر ۱۴۰۲ | ۱۴:۳۱ کد : ۲۲۵۶۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۵۵۸


نشست فرهنگی با موضوع تاریخ دفاع مقدس از گذشته تاکنون با حضور جمعی از اساتید در دانشگاه کاشان برگزار شد.
محمدعلی صمدی پژوهشگر تاریخ دفاع مقدس در این نشست به سوابق جنگ ایران و عراق در گذشته اشاره کرد و گفت: سوابق جنگی ایران و عراق منحصر به سال 59 نمی شود و از سال 47 یعنی 10 سال قبل از پیروزی انقلاب پرونده جنگی بین ایران و عراق باز است  و جدی است. 
وی به قدرت و توان نظامی عراق اشاره کرد و افزود: توان نظامی کشور عراق بسیار گسترده بود و ایران به شدت از توان نظامی عراق وحشت داشت.
وی  خاطر نشان کرد: جنگ ایران مردمی بود و به دست مردم اداره می شد و جنگی که مردمی است غرامت ها متفاوت است.
صمدی هدف از جنگ ایران با عراق را دفاع، عدم واگذاری بخشی از خاک خود به دشمن، دریافت خسارات‌ها از دشمن و ایجاد و افزایش توان بازدارندگی عنوان کرد و افزود: بر اساس این چهار هدف ما در جنگ شکست خورده نبودیم، چرا که ایستادیم، دفاع کردیم و اجازه ندادیم بخشی از کشور ما به دست دشمن بیافتد و در ادامه توان بازدارندگی ایجاد شد و ارتقا دادیم. 
وی ثمره دفاع مقدس را طوفان الاقصی عنوان کرد و گفت:  این اتفاق محصول تجارب ما در دوران دفاع مقدس است .
این پژوهشگر دفاع مقدس خاطر نشان کرد: اینکه ایران به عنوان حامی پشت سر طوفان اقصی سپاه ایستاده ، دروغ است ولی نیروهای عملیاتی در میدان و حماس کسانی هستند که از بچه های سپاه ما آموزش دیده اند و روش آنها روش ما در سال 59 است و ایده های سال های جنگ در آنجا دارد  پیاده می شود.
وی با بیان اینکه جنگ 8 ساله حدود 200 هزار شهید بر ما تحمیل کرد و بسیاری از افراد نخبه دانشگاهی و نیروهای نظامی به شهادت رسیدند، افزود: جنگ هزینه و  خسارات زیادی را در بر داشت ولی مردم با عشق  در برابر دشمن استادند تا به پیروزی رسیدند.
صمدی خاطر نشان کرد: امروز نیز به طور قطع این جنگ به نفع مردم غزه تمام خواهد شد  و اسرائیل شکست خواهد خورد.


( ۱ )

نظر شما :