سخنگوی دولت: اساسی ترین و غنی ترین عامل پیشرفت نیروی انسانی است

۲۰ مهر ۱۴۰۲ | ۱۴:۳۳ کد : ۲۲۵۳۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۹۵


سخنگوی دولت گفت: اساسی ترین و غنی ترین و اصلی ترین عامل پیشرفت هر ملتی نیروی انسانی آن است.
دکتر علی بهادری جهرمی روز پنجشنبه در تالار فیض دانشگاه کاشان با موضوع ایرانی پیشرفت یا عقبگرد افزود: کشور جمهوری اسلامی ایران به لحاظ جمعیت بیش از دو برابر شده و به لحاظ کمی نیز نیروی انسانی ما افزایش معناداری پیدا کرده است.
وی نرخ با سوادی ایران در گام اول انقلاب حدود ۴۰ سال پیش را کمتر از ۴۰ درصد عنوان کرد و اظهار داشت: امروز نرخ با سوادی کشور ما بیش از ۸۹ درصد است.
بهادری جهرمی خاطر نشان کرد: منابع انسانی از نظر کمی دو برابر شده و توان انسانی نیز نسبت به گام اول انقلاب دو برابر شده است. 
وی تاکید کرد: مساله سوم در همین حوزه نیروی انسانی وضعیت نقش آفرینی و تاثیرگذاری و مشارکت و فعالیت موثر مردم به گونه ای است که هم بخش خصوصی و هم بخش مردمی افزایش و پیشرفت کرده است.
وی به پیشرفت کشور در حوزه های مختلف علمی، آموزشی،  و اقتصادی و غیره اشاره کرد و افزود: امروز کشور ایران در زمینه های برق، آب آشامیدنی و راه و فضایی و ریلی و کشاورزی پیشرفت های خوب و رو به رشدی داشته است.
وی شاخص توسعه ایران را رو به پیشرفت دانست و خاطر نشان کرد: اگر در قبل مدل رشد و توسعه را بلد نبودیم و نیازمان به دیگر کشورها بود ولی امروز ملت  ایران مسیر توسعه را بدست آورده و آموخته است و در حوزه های مختلف داروسازی، کشاورزی و درمان تولید انرژی  و برق پیشرفت کرده است.
دکتر بهادری جهرمی به تجارب تاریخی ملت ایران برای طی کردن مسیر رشد اشاره کرد و افزود ملت ایران تجربه ای از تحریم ها و پیروزی در مقابل مقاومت نداشتیم ولی امروز تجربه گام اول انقلاب و پیروزی در جنگ سخت و نرم و دستیابی به فناوری هسته ای را داریم.
سخنگوی دولت وضعیت منطقه ای نظام جمهوری اسلامی ایران را نیز رو به پیشرفت دانست و خاطر نشان کرد: در گام دوم در آینده پیش رو وضعیت منطقه ای ما هندسه مدنیت از غرب به شرق هست و منطقه ما رو به پیشرفت است.
دکتر بهادری جهرمی افزود: به طور قطع و یقین آینده ایران در گام دوم انقلاب جلوتر از گام اول انقلاب و پیشرفت است.

کلید واژه ها: پیشرفت رو پیشرفت ایران ملت ایران گام گام انقلاب رو انقلاب انسانی نیروی انسانی


( ۳ )

نظر شما :