دومین دوره مدرسه اشتغال و طرح شتاب دانشگاه کاشان افتتاح شد

۱۹ مهر ۱۴۰۲ | ۱۶:۴۸ کد : ۲۲۵۲۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۵۷۰

دومین دوره مدرسه اشتغال و طرح شتاب دانشگاه کاشان با حضور رئیس دانشگاه کاشان، رییس پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان و جمعی از دانشجویان طی آئینی افتتاح شد.
رئیس دانشگاه کاشان در این آئین، بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی را یکی از چالش های عمده کشور عنوان کرد.
دکتر عباس کتابی اقتصاد دانش بنیان و تولید دانش بنیان را ، راه برون رفت مشکلات و حل مسال اشتغال جوانان دانست و افزود: ایجاد مدرسه اشتغال در دانشگاه فرصت مناسبی است تا دانشجویان حین تحصیل، مهارت های لازم در زمینه کسب و کار را فرا گرفته تا علاوه بر اشتغال خود بتوانند زمینه اشتغال دیگر جوانان دانشجو را نیز فراهم کنند.
وی نیروی انسانی را مهمترین سرمایه هر کشوری دانست و افزود: با برنامه ریزی درست و صحیح و آینده پژوهی و کسب مهارت، آینده شغلی دانشجویان روشن و امید بخش خواهد شد.
رئیس دانشگاه کاشان تحول در برنامه ریزی درسی در دانشگاه ها را مورد تاکید قرارداد و خاطر نشان کرد: باید سرفصل های دروس دانشگاهی تغییر یابد و دروس مهارتی و کاربردی برای دانشجویان ارائه شود.
وی هدف از ایجاد مدرسه اشتغال در دانشگاه کاشان را فراهم کردن فرصت آموزش و کسب مهارت به دانشجویان و توانمند سازی دانشجویان با استفاده از توان علمی استادان و متخصصان این دانشگاه عنوان کرد و افزود: توانایی حل مساله، توسعه فردی و مهارت های تخصصی از مباحثی است که در این مدرسه دانشجویان فرا می گیرند.
رئیس مرکز کارآفرینی دانشگاه کاشان نیز در این نشست  گفت: مدرسه اشتغال فضایی آکادمیک و اجرایی است که در دانشگاه ایجاد شده  تا شما در آن مهارت های لازم برای ورود به  حوزه کسب و کار را یاد بگیرید. 
دکتر سید محمد باقر قریشی افزود: مدرسه اشتغال در کنار شماست تا به شما بیاموزد که ابتدا خودتان را بشناسید و سپس مهارت های کسب و کار را فرا بگیرید، مسیر شغلی مناسب‌شان را بهتر شناسایی کنید و در نهایت با توجه به نیاز های روز بازار وارد فضای کسب و کار شوید و بر این اساس برنامه های خود را در قالب هدایت کسب و کار به شما ارائه می دهد.
وی طرح شتاب را  مخفف عبارت شناسایی توانمندی ها و آموزش برنامه ریزی برای شغل  عنوان کرد و اظهار داشت:  در مدرسه اشتغال در هفت ترم و هر ترم 32 ساعت به دانشجویان ارائه می دهد.
وی خاطر نشان کرد: دانشجویان در این دوره زمینه های توسعه فردی (خودشناسی، خودآگاهی، شخصیت شناسی شغلی و مسیر شغلی)، مهارت های نرم در محیط کار،مهارت های سخت در محیط کار، تیم سازی و منتورینگ ، کارآموزی وشبکه سازی کسب و کار را فرا می گیرند.

لازم بذکر است فعالیت مدرسه اشتغال از بهمن ماه ۱۴۰۱ شروع شد و در دوره دوم این مدرسه بیش از ۷۰ دانشجو ثبث نام و شرکت کرده اند.

کلید واژه ها: دانشگاه رئیس دانشگاه دانشگاه کاشان اشتغال مدرسه اشتغال مدرسه دانشجویان کسب کسب کار کسب کار فرا


نظر شما :