رییس دانشگاه کاشان: علم نافع زمینه ساز تولید ملی است

۲۶ آذر ۱۳۹۱ | ۱۸:۲۰ کد : ۲۲۴۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۱۵
رییس دانشگاه کاشان، علم نافع در دانشگاه ها را ضروری دانست و گفت: کاربردی کردن پژوهش و علم نافع مهمترین راهکار اقتصاد مقاومتی و تولید ملی است.

رییس دانشگاه کاشان، علم نافع در دانشگاه ها را ضروری دانست و گفت: کاربردی کردن پژوهش و علم نافع مهمترین راهکار اقتصاد مقاومتی و تولید ملی است.

دکتر عباس کتابی، در مراسم تجلیل از استادان پژوهشگر و دانشجویان نمونه دانشگاه کاشان، با اشاره به اینکه اقصاد مقاومتی جزء مطالبات مقام معظم رهبری است اظهار داشت: در شرایط کنونی که دشمن ترفندهای جنگ نرم، تهدید نظامی و تحریم اقتصادی علیه نظام جمهوری اسلامی را شروع کرده است نقش دانشگاه ها و دانشگاهیان برای مقابله با این تهدیدات و تحریم ها بسیار مهم است.

وی، توجه به پژوهش های کاربردی را از موارد مهم برای رشد و شکوفایی اقتصادی کشور بیان کرد و اظهار داشت: چرخه تولید همراه با صنعت و فناوری و اقتصاد بایستی همراه و در کنار هم باشند.

دکتر کتابی، فرهنگ سازی و تقویت روحیه اعتماد به نفس را مهم دانست و افزود: زمانی که دانشجو وارد دانشگاه می شود بایستی از توانمندی و مهارت کافی برخوردار باشد.

وی خاطر نشان کرد: ارتقاء فرهنگ جهاد و آزادگی و خدمت برای مردم را بایستی دانشجویان و اساتید دانشگاه سرلوحه امور خود قرار دهند.

 دکتر کتابی، به رشد و توسعه شیب تولید علم ایران اشاره کرد و یادآورشد: سرعت علم ایران 11 برابر تولید علم  دنیاست و ایران به لحاظ تولید علم در منطقه رتبه نخست را دارد.

رییس دانشگاه کاشان، موفقیت های علمی دانشجویان این دانشگاه را حایز اهمیت دانست و افزود: این دانشگاه بر اساس رتبه بندی وزارت علوم با شاخص پایگاه استنادی جهان اسلام در سال گذشته رتبه 18 و بر اساس رتبه بندی وبومتریکس رتبه 11 را در بین دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور کسب کرده است.

به گفته وی، دانشجویان این دانشگاه همچنین بر اساس آمار و اطلاعات سازمان سنجش، رتبه ششم را در پذیرفته شدن دوره های تحصیلات تکمیلی کسب کره است.

رییس دانشگاه کاشان ابراز امیدواری کرد: تا با توجه به دیدگاه های رهبر کبیر انقلاب و مطالبات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب، با همت و تلاش و جهاد علمی مجموعه دانشگاهیان، رشد و تعالی ایران اسلامی را شاهد باشیم.

در این مراسم از 300 نفر از استادان پژوهشگر برگزیده و مجریان طرح های کاربردی نمونه و دانشجویان نمونه آموزشی، پژوهشی ، ورزشی و فرهنگی دانشگاه کاشان تجلیل شد.

نظر شما :