رئیس دانشگاه کاشان: برگزاری کنگره شهدا انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل جوان دانشجو و نسل های آینده است

۱۲ مهر ۱۴۰۲ | ۱۵:۴۶ کد : ۲۲۴۸۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۰۷۴


رئیس دانشگاه کاشان گفت: یکی از اهداف مهم برگزاری کنگره شهدا انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل جوان و نسل های آینده است. 
دکتر عباس کتابی در چهارمین نشست کارگروه دانشگاهیان کنگره ملی شهدای شهرستان کاشان نقش دانشگاه ها را در ترویج  و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا مهم دانست و افزود:   مهمترین هدف برگزاری کنگره ملی شهدای کاشان ترویج فرهنگ شهادت، ایثار و جهاد و حفظ وحدت و انسجام و نزدیک کردن دلها است که این فرهنگ ایثار و مجاهدت ها باید به درستی به آیندگان منتقل شود.
وی شهدا را بهترین الگو برای جوانان دانست و خاطر نشان کرد: شهدای دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مدافع حرم، سرمایه بزرگ معنوی و ملی برای کشور هستند و  بهترین الگو برای جوانان و نوجوانان میتوانند باشند.
رئیس دانشگاه کاشان با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس خیلی از فرماندهان ارشد در نوجوانی و جوانی مسولیت داشته که برخی به درجه رفیع شهادت نائل شده اند، خاطر نشان کرد: امروز هم پیشرفت های علمی، فناوری و دفاعی به دست جوانان تحصیلکرده  رقم می خورد.
دکتر کتابی ایجاد روحیه امید وانگیزه در بین جوانان را از دیگر اهداف برگزاری کنگره شهدا عنوان کرد و افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند که "شکوفایی استعدادها و بروز قدرت و ابتکار جوانان کشور در دفاع مقدس، نشان داد جوانان همیشه قادرند همه مسائل کشور را حل کنند امروز نیز بایستی فضا را به گونه ای برای جوانان فراهم کنیم تا در همه عرصه ها پیشتاز باشند.
در این نشست کارگروه دانشگاهیان کنگره ملی شهدای کاشان نیز نقطه نظرات و پیشنهادهای خود را در راستای برگزاری هرچه بهتر برگزار شدن این کنگره ارائه کردند.

کلید واژه ها: جوانان کنگره برگزاری کنگره کنگره ملی کنگره ملی شهدای کاشان ملی ملی شهدای شهدای برگزاری


( ۱ )

نظر شما :