حضور مدیر کل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان در دانشگاه کاشان

۱۰ مهر ۱۴۰۲ | ۲۰:۲۸ کد : ۲۲۴۷۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۵۴

دکتر ابراهیم نعیمی مدیر کل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان  روز  دوشنبه در دانشگاه کاشان حضور یافت و از ساختمان در حال احداث مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه کاشان بازدید کرد.
دکتر نعیمی در این سفر یکروزه، نشستی را با هیات رئیسه دانشگاه ، کارشناسان و مشاوران مرکز مشاوره ،بهداشت و درمان شهرستان و دانشجویان کانون همیار سلامت روان و جسم داشت.
مدیر کل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان  در این نشست ها رویکرد مرکز مشاوره، را  آموزش و توانمند کردن دانشجویان در مسائل مختلف زندگی عنوان کرد و گفت: رویکرد مرکز مشاوره بیشتر از رویکرد درمانی، رویکرد پیشگیری یعنی برطرف کردن ضعف‌ها و ناتوانایی‌ها است.
دکتر نعیمی افزود: برای رسیدن به سلامت روان نه تنها مرکز مشاوره بلکه واحدهای مختلف دانشگاه از جمله معاونت فرهنگی، دفتر نهاد مقام معظم رهبری، مدیریت تربیت بدنی و سایر واحد ها ثاثیر گذارند و همه در کنار هم در جهت ارتقای سلامت روان باید تلاش کنند.
وی با اشاره به چالش ها و مسائل پیش روی دانشجویان،  مهارت افزایی  را مهمترین رویکرد در حل مساله عنوان کرد و افزود: مدیریت هیجانات زندگی، کنترل خشم، خود مراقبتی، تاب آوری از موضوعاتی است که باید مهارت آن را به دانشجویان آموزش داد.
وی مهارتی‌هایی که به دانشجو قبل از ورود به دانشگاه آموزش داده نشده است، را عامل مهم مشکلات سلامت روان دانشجویان عنوان کرد و افزود: در دانشگاه ها باید تلاش شود تا با ایجاد انگیزه و روحیه نشاط و شادابی، سلامت روان دانشجویان ارتقاء یابد.
دکتر نعیمی از اقدامات دانشگاه کاشان در حوزه مشاوره و سلامت روان و بویژه از ابتکار دانشگاه کاشان در ارائه درس ۲ واحدی مهارتهای زندگی دانشجویی برای دانشجویان جدیدالورود ۱۴۰۲ در مقطع کارشناسی تقدیر و تشکر کرد.
در این نشست رییس دانشگاه کاشان هم ضمن تاکید بر اهمیت و نقش مهم مرکز مشاوره و سبک زندگی، توجه ویژه به پشتیبانی و حمایت از ازدواج های دانشجویی و همچنین گسترش مشاوره های منطبق بر فرهنگ و  سبک زندگی ایرانی اسلامی تاکید کرد.

دکتر کتابی با بیان اینکه برای اولین بار درس مهارتهای زندگی دانشجویی برای دانشجویان ورودی جدید کارشناسی در دانشگاه کاشان در ترم جاری ارائه خواهد شد، بر اهمیت مهارت آموزی و آموزش های کاربردی تاکید کرد.

کلید واژه ها: دانشجویان امور دانشجویان زندگی سازمان امور دانشجویان سازمان امور دانشجویان سلامت مشاوره سلامت مدیر دفتر مشاوره سلامت دفتر مشاوره سلامت سلامت روان سلامت سبک


نظر شما :