مجمع عمومی(هیات امنا) بنیاد حامیان دانشگاه کاشان برگزار شد

۲۲ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۲:۰۴ کد : ۲۲۳۸۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۰۲۵


مجمع عمومی (هیات امنا) بنیاد حامیان دانشگاه کاشان با حضور رئیس دانشگاه وجمعی از خیرین در دانشگاه کاشان برگزار شد.
رئیس دانشگاه کاشان در این نشست از همراهی و حمایت های بی دریغ خیرین در توسعه فضاهای آموزشی و رفاهی این دانشگاه قدردانی کرد و گفت: بخش عظیمی از افتخارات دانشگاه و توسعه فضاهای آموزشی و رفاهی این دانشگاه مرهون تلاش و حمایت های خیرین ارجمند است.
دکتر عباس کتابی پیگیری وتشویق و حمایت از دانشجویان برتر را از دیگر فعالیت های خیرین در این دانشگاه عنوان کرد و افزود: خیرین همچنین به دانشجویان بورسیه تحصیلی ارائه می دهند.
وی به پذیرش دانشجوی بورس صنعت در شرکت سایپا، پیگیری و پذیرش دانشجوی مشترک با دانشگاه فرهنگیان و پذیرش اولین دوره دانشجویان استاد محور در این دانشگاه از اول مهر 1402 اشاره کرد و اظهار داشت: از 900 دانشجوی پذیرفته شده امسال، حدود 150 دانشجو به صورت بورسیه پذیرش خواهند شد.
رئیس دانشگاه کاشان به بیش از هشت هزار دانشجوی مشغول به تحصیل در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: بیش از نیمی از این دانشجویان غیر بومی و ساکن خوابگاه هستند که ظرفیت سراهای دانشجویی دانشگاه جوابگوی نیاز این حجم از دانشجو نمی باشد و ساخت خوابگاه مهمترین نیازهای دانشگاه کاشان می باشد.
وی توسعه فضاهای ورزشی و آزمایشگاهی را از دیگر موارد مورد نیاز این دانشگاه عنوان و خاطر نشان کرد: با توجه به استقلال پارک علم و فناوری و از آنجا که امروزه اقتصاد دانش بنیان رمز توسعه یافتگی کشورهاست جهت رفع اشتغال دانش آموختگان و افزایش شرکت های دانش بنیان، نیاز به توسعه زیرساخت های لازم برای ایجاد فضایی بیشتری برای پارک علم و فناوری در دانشگاه است.
دکتر کتابی، دانشگاه کاشان را متعلق به مردم و خیرین دانست و افزود: این دانشگاه به همت خیرینی همچون مرحوم دکتر اسلامی بنیانگذاری شده و از حدود 50 سال از تاسیس این دانشگاه، مردم و خیرین خدمات ارزنده ای را به این دانشگاه ارائه کرده اند و آثار ماندگاری را برجای گذاشته اند که همت و کوشش آنها قابل تقدیر است.
 وی دانشجویان را سرمایه و آینده سازان کشور عنوان کرد و اظهار داشت: فراهم کردن فضای نشاط و شادابی و امکانات رفاهی جهت ارتقاء روحیه انگیزه و امید آفرینی و فرصت استغال برای آنها وظیفه همگان است.
رئیس دانشگاه کاشان کیفی سازی آموزشی، اجرای طرح تحول آموزشی و تشکیل بازنگری دروس، تاسیس رشته فناوری های نوین، اخذ مجوز 6 رشته جدید کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ،تدوین شیوه نامه تعیین سرآمد آموزشی، خارج شدن دانشگاه از لیست سیاه کشور عراق که در دوره مدیریت قبل اتفاق افتاده بود و پذیرش دانشجویان بین المللی، اخذ مجوز آزفا، فعال سازی کرسی های نظریه پردازی، ایجاد خانه خلاق علوم انسانی و اجتماعی و مرکز نوآوری علوم انسانی، استقلال پارک علم و فناوری، راه اندازی مدرسه اشتغال، ایجاد مرکز کاریابی را بخشی از فعالیت های انجام شده این دانشگاه برشمرد و افزود: به همت خیرین و تلاش مجموعه اساتید ، کارکنان ودانشجویان، دانشگاه کاشان در نظام های مختلف علمی و بین المللی نیز خوش درخشده و حائز رتبه های برتر است.
علی محمد الماسی مدیر عامل بنیاد حامیان دانشگاه کاشان نیز در این نشست نیز از همراهی و حمایت های خیرین قدردانی کرد و گفت: ایجاد عزت نفس و اعتماد به نفس دانشجویان  با فراهم کردن امکانات رفاهی، همت خرین ارجمند را می طلبد.
وی به بیش از 8 هزار دانشجوی دانشگاه کاشان اشاره کرد و افزود: دانشگاه کاشان با کمبود فضاهای خوابگاهی مناسب برای دانشجویان روبروست که ساخت خوابگاه برای تامین رفاه و آسایش دانشجویان مورد نیاز می باشد.
وی کمبود فضاهای ورزشی، آزمایشگاهی  و منابع درسی را از دیگر موارد مورد نیاز دانشجویان این دانشگاه عنوان کرد و گفت: اگر موضوع مهارت آموزی، امید به آینده و اشتغال  دانشجویان در دانشگاه تامین شود، نشان دهنده این است که بنیاد حامیان دانشگاه رسالت خود را به خوبی انجام داده است.  
مدیر عامل بنیاد حامیان دانشگاه کاشان به اعطای بورسیه کمک هزینه تحصیلی دانشجویان و ارائه تسهیلات از  صندوق فاطمه الزهرا(س) دانشگاه به دانشجویان اشاره کرد و افزود: گردش مالی این صندوق جوابگوی نیاز دانشجویان نیست که بایستی توسط خیرین نیکوکار و ارجمند تقویت شود.
وی بنیاد حامیان دانشگاه کاشان را محصول همگرایی و همدلی مردم و روسای دانشگاه و اساتید و کارکنان ودانشجویان برشمرد و  ابراز اامیدواری کرد تا با حمایت ها و همراهی هر چه بیشتر خیرین بتوانیم توسعه علمی و امید بخشی  دانشجویان را ارتقاء بخشیم.
ارائه گزارش عملکرد  و مالی سالانه بنیاد حامیان، تبیین اولویت های سرمایه گذاری خیرین در دانشگاه و نظام آموزش عالی منطقه و سیاست های هم افزایی نهادهای خیریه منطقه کاشان از دیگر برنامه های مجمع عمومی بنیاد حامیان دانشگاه کاشان بود.
در این نشست همچنین خیرین نقطه نظرات خود را جهت همراهی و همگامی هر چه بیشتر  با دانشگاه ارائه کردند.


( ۴ )

نظر شما :