گفتمان آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها ضروری است

۲۰ آذر ۱۳۹۱ | ۱۵:۲۴ کد : ۲۲۳۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۹۱۲
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان، بر ضرورت گفتمان آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها تاکید کرد.
 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان، بر ضرورت گفتمان آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها تاکید کرد.

حجت‌الاسلام عباس خادمیان در جمع دانشجویان در مسجد این دانشگاه، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی را در راستای افزایش بصیرت و آگاهی و ارتقاء سطح علمی، فرهنگی، دینی و سیاسی دانشجویان لازم دانست و افزود: دانشجویان باید از حضور در این جلسات و ارائه مطالب، سوالات و نقطه نظرات خود هیچ ابایی نداشته باشند.

وی اظهار داشت: فلسفه کرسی‌های آزاداندیشی دانشجویی، ایجاد فضای گفتمان سالم در مجامع علمی و شنیدن آرا و نظرات صاحب‌نظران پیرامون موضوعات گوناگون است.

وی، با بیان اینکه متاسفانه مسئولین نقدپذیر نیستند اظهار داشت: جامعه‌ای که از نقد درونی بترسد به سقوط نزدیک می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حکمت اقتضاء دارد که دلسوزان انقلاب  موضوعات مختلف را نقد کنند تا ارائه این گونه مطالب موجب رشد و تعالی نظام جمهوری اسلامی شود.

حجت‌الاسلام خادمیان، با اشاره به تفسیر آیه 2 سوره والعصر افزود: دین هم ایمان و هم عمل را تاکید می‌کند و هرکدام به تنهایی نمی‌تواند نجات بخش باشد.

به گفته وی، در ابعاد مختلف سیاسی و اجتماعی هم بایستی ایمان و عمل افراد مساوی و برای خدمت خدا و رفع مشکلات مردم بکارگرفته شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان، از تشکل‌ها و دانشجویان دانشگاه خواست جهت برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی که از تاکیدات مقام معظم رهبری است همت و تلاش بیشتری داشته باشند.

حجت‌الاسلام خادمیان یادآورشد: هیچ محدودیتی برای برگزاری گفتمان آزاداندیشی و بیان مطالب در چارچوب آیین نامه  کرسی‌ها وجود ندارد.


نظر شما :