نشست فقه سیاسی دانشگاه کاشان با حضور آیت‌الله نمازی

۱۹ آذر ۱۳۹۱ | ۱۷:۴۴ کد : ۲۲۲۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۴۱
بیست و پنجمین سلسله مباحث فقه سیاسی دانشگاه کاشان با حضورآیت‌الله نمازی در جمع استادان این دانشگاه برگزار شد.
 بیست و پنجمین سلسله مباحث فقه سیاسی دانشگاه کاشان با حضورآیت‌الله نمازی در جمع استادان این دانشگاه برگزار شد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، در این نشست شرائط مرجعیت شیعه را بلوغ، عقل و ایمان ذکر کرد و گفت: حاکم اسلامی بایستی دارای بلوغ فکری و از ایمان کافی برخوردار باشد.

آیت‌الله عبدالنبی نمازی، مرد بودن را یکی از شرایط مهم مرجعیت و رهبری ذکر کرد و اظهار داشت: تنها فقیه عادل مرد می‌تواند رهبری جامعه را بر عهده گیرد و حق قضاوت و داوری دارد.

وی افزود: رهبری، داوری و حکومت سه منصب اختصاصی پیامبر و ائمه معصومین (ع) است که در عصر غیبت و خلاء رهبری این سه منصب به اذن‌الله تفویض شده است.

 وی، با بیان اینکه تصدی امور عامه، اداره امور جامعه و تشکیل دستگاه قضایی، منصب حکومت است خاطر نشان کرد: قوه مجریه، مقتنه و قضائیه هم با اذن ولی فقیه مشروعیت دارد.

به گفته وی، رییس جمهور جامعه اسلامی نیز که با رای مردم انتخاب می‌شود اگر ولی فقیه حکم او را تنفیذ نکند حکم او مشروعیت ندارد.

عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علیمه قم، منشاء مشکلات غرب را به دلیل رهبران نالایق دانست و اظهار داشت: رهبری که به مباحث دینی، فقهی، اعتقادی و به مشکلات مردم واقف باشد می‌تواند حاکمیت کند.

آیت الله نمازی، با اشاره به اینکه زن در جامعه اسلامی نمی‌تواند رهبر، قاضی، امام جماعت و امام جمعه باشد افزود: رسالت زن تربیت و پرورش انسان است و می‌تواند حاکم را تربیت کند.

امام جمعه کاشان، شخصیت فاطمه زهرا (س) را نمونه و الگوی زن کامل مسلمان دانست و یادآورشد: در دامن حضرت فاطمه زهرا (س)، انسان‌هایی وارسته برای تاریخ بشریت تربیت یافتند.

آیت‌الله نمازی افزود: بدون شک الگو قراردادن این بانوی بزرگوار و پیروی از سیره و روش زندگانی او خانواده‌هایی متعهد و نسلی پاکیزه تربیت خواهد کرد.


نظر شما :