اخذ مجوز دانش بنیان توسط شرکت ماشین سازان البرز پیمان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان

۰۱ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۶:۰۰ کد : ۲۲۱۹۹ اخبار دانشگاه دستاورد و افتخارات دانشگاه
تعداد بازدید:۱۰۰۶

براساس ارزیابی کارگروه ارزیابی شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، "شرکت ماشین سازان البرز پیمان"، موفق به اخذ مجوز دانش بنیان در حوزه "ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته" گردید.

دکتر محسن ایرانی رهقی، عضو هیات علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه کاشان و عضو هیات مدیره این شرکت، اضافه نمود: این شرکت در زمینه تولید ربات‌های پیشرفته و ماشین‌های مخصوص موفق به کسب عنوان دانش بنیان شده است.

وی افزود: شرکت البرز پیمان در مهر 1398 در محل مرکز نوآوری و تجاری سازی دانشگاه کاشان و به صورت سهامی خاص تاسیس گردید. شرکت ماشین سازان البرز پیمان طراح و سازنده انواع تجهیزات، ماشین آلات و قطعات صنعتی به عنوان یک شرکت فعال و نوپا در سطح ملی در زمینه های مرتبط با صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، خودرو، انرژی نوین، صنایع داروئی و غذائی فعالیت می‌نماید و تا کنون موفق به بومی سازی ده ها قطعه و تجهیزات حساس برای صنایع مذکور شده و بدینوسیله در راستای رفع وابستگی و کسب دانش فنی و جلوگیری از خروج ارز از کشور گام برداشته است.

دکتر ایرانی رهقی از دیگر اهداف این شرکت که از ابتدا در واحد طراحی و مهندسی مد نظر بوده است، استفاده از پتانسیل بسیار مناسب دانشجویان، فارغ التحصیلان و اساتید دانشگاه کاشان در پروژه های شرکت ذکر کرد و افزود: واحد طراحی و مهندسی این شرکت به عنوان یک واحد فنآور و با دارا بودن بخش تحقیق و توسعه و مهندسی سعی نموده تا با استفاده از این پتانسیل، باعث مهارت افزایی و ایجاد اشتغال پایدار دانشجویان دانشگاه گردد و بدینوسیله گامی کوچک در راستای نیل به اهداف دانشگاه جامعه محور بردارد.

این شرکت با استفاده از جدیدترین نسخه‌های نرم افزارهای مهندسی در بخش طراحی، مهندسی معکوس، مهندسی جوش، آنالیز و نقشه کشی، نیازهای بخش تولید را برآورده می‌سازد. متخصصین این شرکت در فرآیند طراحی به دنبال تولید و بومی‌سازی دانش فنی و استفاده از نوآوری و ایده پرادازی به عنوان مزیت رقابتی و بهره‌وری اقتصادی هستند.

دکتر ایرانی  با اشاره به اینکه متاسفانه در حال حاضر کمتر از 5 درصد اساتید دانشگاه کاشان دارای شرکت دانش بنیان هستند، اظهار امیدواری کرد: با ارایه حمایت‌های دولت که در قانون جهش تولید دانش بنیان ابلاغ گردیده، تسهیل‌گری و حکمرانی دانش بنیان و همچنین تغییر نگرش و بروز رسانی قوانین حاکم در وزارت علوم تحقیقات و فناوری، انگیزه کافی جهت فعالیت هر چه بیشتر اساتید دانشگاه‌ها در زمینه تولید فناوری و تجاری سازی آن از طریق تاسیس شرکت فناور و دانش بنیان را ایجاد نمایند.

کلید واژه ها: شرکت دانش دانش بنیان دانشگاه اساتید دانشگاه دانشگاه کاشان مهندسی طراحی مهندسی بنیان تولید


( ۱ )

نظر شما :