در راستای ارتباط دانشگاه با جامعه انجام شد؛

انعقاد تفاهم نامه فی مابین دانشگاه کاشان با اداره ورزش و امورجوانان کاشان

۲۸ تیر ۱۴۰۲ | ۲۳:۱۳ کد : ۲۲۱۹۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۵۱۴

در راستای همکاری‌های سازنده دانشگاه کاشان با نهادهای اجرایی سطح منطقه و پاسخگویی دانشگاه کاشان به ضرورت های فرهنگی منطقه کاشان، مدیر ارتباط با جامعه دانشگاه از انعقاد تفاهم نامه همکاری های آموزشی و پژوهشی فی مابین دانشگاه کاشان و اداره ورزش و جوانان شهرستان کاشان  خبر داد.
رئیس دانشگاه کاشان هدف ازانعقاد این تفاهم نامه را ارتباط و مشارکت سازنده دانشگاه با سازمان ها و نهادهای مختلف  جهت  برطرف کردن نیازهای حوزه های مختلف عنوان کرد و گفت: با تعاملات جامعه با دانشگاه می توان کاهش آسیب های اجتماعی را شاهد باشیم.
دکتر عباس کتابی با توجه به روند آسیب های اجتماعی، کاربردی کردن پژوهش ها به سمت و سوی رفع نیازهای جامعه را  مورد تاکید قرار داد و افزود: دانشگاه کاشان با استفاده از توان علمی متخصان و اعضای هیات علمی برجسته آمادگی ارائه راهکارهای علمی برای کمک به رفع نیازهای جامعه را دارد.
وی خاطر نشان کرد: بایستی با تعاملات مجموعه مدیران شهری و با برنامه ریزی های مناسب سعی نمود تا علاوه بر پیشگیری از آسیب های اجتماعی، روحیه امید آفرینی و انگیزه را در بین جوانان ارتقاء بخشیم.
رئیس دانشگاه کاشان لزوم برگزاری جشنواره تقدیر از نخبگان و افتخارآفرینان منطقه کاشان را به منظور تشویق جوانان فعال و الگوسازی شایسته را مورد تاکید قرار داد.

در ادامه دکتر نیازی رئیس دانشکده علوم انسانی و حقوق دانشگاه، ضمن اشاره به توانمندی استادان این دانشکده در  گرو ههای آموزشی روان‌شناسی،علوم اجتماعی، علوم تربیتی و علوم ورزشی به بازگشایی خانه سلامت و آزمایشگاه روانشناسی در سال جاری و وجود مرکز نوآوری و خانه خلاق زیر نظر ریاست جمهوری در این دانشکده اشاره نمود.

 وی به عدم پیوند مناسب بین تجربه نهادهای اجرایی و پژوهش در دانشگاه اشاره و بیان کرد: اگر ارتباط مناسب بین تجربه و پژوهش برقرار شود در سیاستگذاری در حوزه‌های مختلف به خصوص در حوزه‌های آسیب‌های اجتماعی و مسائل منطقه‌ای بسیار موثر می باشد.

دکتر نیازی خاطر نشان کرد: ورزش در سلامت روانی معنوی اجتماعی و پیشگیری و کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی بسیار مؤثر است و  می بایست در این حوزه هدفمند و با برنامه حرکت نمود.

رئیس اداره ورزش و امور جوانان شهرستان کاشان هم در این نشست از دانشگاه کاشان در برگزاری این نشست قدردانی کرد و گفت: جهت پیشبرد امور و رفع نیازها و کاهش آسیب ها در جامعه حتما بایستی از علم و تخصص جامعه دانشگاهی استفاده کرد. 

محمد جواد سلامیان حضور اساتید متخصص دانشگاه کاشان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان را خواستار شد و افزود: اساتید دانشگاه بایستی در موضوعات مختلف شهر حضور فعال داشته باشند تا بتوان از کاهش آسیب های اجتماعی جلوگیری کرد.

در ادامه این نشست تعدادی از نمایندگان نهادهای اجرایی از اداره ورزش و جوانان، فرماندهی انتظامی کاشان، دانشگاه علوم پزشکی کاشان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره بهزیستی شهرستان و اساتید دانشگاه به بیان نظرات، پیشنهادات، گزارش‌ها و اقدامات صورت‌گرفته در حوزه جوانان پرداختند.

در پایان این تفاهم نامه که به مدت 4 سال اعتبار دارد در 6 ماده و در دو نسخه به امضاء دکتر کتابی رئیس دانشگاه و آقای سلامیان رئیس اداره  ورزش و جوانان شهرستان کاشان رسید.

همچنین در این نشست 6 عضو هیات علمی دانشگاه کاشان احکام خود را به عنوان عضو هسته تخصصی آموزش، پژوهش و مشاوره ورزش و جوانان شهرستان کاشان که از سوی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کاشان صادر شده بود دریافت نمودند.

از جمله محورهای  مهم همکاری متقابل در این تفاهم نامه می توان به موارد زیر اشاره نمود. 

1- ثبت عناوین پژوهشی اولویت دار اداره ورزش و جوانان شهرستان در سامانه ایده ها و نیازها(نان) وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری

2- انجام سالانه یک اولویت پژوهشی مورد نیاز درخواست شده از سوی اداره ورزش و جوانان توسط دانشگاه به استناد ماده 6 آیین نامه طرح های برون دانشگاهی و پژوهش های کاربردی و تقاضا محور داخلی دانشگاه کاشان تحت عنوان حمایت دانشگاه از طرح های پژوهشی مورد نیاز صنعت و جامعه

3- ارسال گزارش از نتایج اجرای راهکارهای طرح توسط اداره ورزش و جوانان به دانشگاه در موضوع پژوهش انجام شده در قالب بند 2

4- هدایت طرح فرصت مطالعاتی اساتید دانشگاه در راستای موضوعات مورد نیاز اداره ورزش و جوانان ؛

5- هدایت پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی به سمت مسائل اولویت‌دار احصاء ‌شده توسط اداره ورزش و جوانان


( ۱ )

نظر شما :