ارائه ۱۵۰ مقاله علمی در کنفرانس جبر محاسباتی نظریه‌ی محاسباتی اعداد و کاربردها (یادبود پروفسور علی‌رضا اشرفی) دانشگاه کاشان

۱۶ تیر ۱۴۰۲ | ۱۵:۱۴ کد : ۲۲۱۵۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۱۲

دبیر علمی  چهارمین کنفرانس جبر محاسباتی، نظریه‌ی محاسباتی اعداد و کاربردها (یادبود پروفسور علی‌رضا اشرفی)  از ارائه حدود 150 عنوان مقاله به این کنفرانس حبر داد.

دکتر غلامحسین فتح تبار با اشاره به اینکه این مقالات طی دو روز به صورت  سخنرانی و پوستر ارائه شد، افزود:   این کنفرانس  بین المللی با حضور جمعی از اندیشمندان و محققان علوم ریاضی از کشورهای انگلیس، آمریکا، و استرالیا و ایران به صورت بر خط و حضوری برگزار شد.

وی هدف  از برگزاری این همایش را تبادل یافته های پژوهشی بین محققین جبر محاسباتی و زمینه های مربوطه ذکر کرد و افزود: این همایش به همت  انجمن ریاضی ایران و دانشگاه کوفه از سیزدهم تا پانزدهم تیرماه  در دانشگاه کاشان برگزار شد.

دکتر فتح تبار با بیان اینکه جبر محاسباتی معمولا به عنوان بخشی از جبر کامپیوتری در نظر گرفته می شود و در بسیاری از علوم مانند فیزیک، شیمی، زیست شناسی، کد، رمز، شبکه های پیچیده، الکترونیک و علوم کامپیوتر کاربرد دارد، خاطر نشان کرد: برگزاری این همایش علمی   فرصت مناسبی برای آشنایی دانشجویان با موضوعات جدید پژوهشی در  این زمینه بود.

چهارمین کنفرانس جبر محاسباتی، نظریه‌ی محاسباتی اعداد و کاربردها (یادبود پروفسور علی‌رضا اشرفی)  روز پنجشنبه 15 تیرماه 1402 در پژوهشکده قمصر دانشگاه کاشان با حضور محققان و اندیشمندان برجسته علوم ریاضی به کار خود پایان داد.


نظر شما :