محرم، بهترین زمان برای تبیین سبک زندگی حسینی است

۱۳ آذر ۱۳۹۱ | ۱۸:۳۴ کد : ۲۲۰۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۷۱
استاد حوزه و دانشگاه ماه محرم بهترین زمان برای شناخت و تبیین سبک زندگی حسینی دانست.
 استاد حوزه و دانشگاه ماه محرم بهترین زمان برای شناخت و تبیین سبک زندگی حسینی دانست.

حجت‌الاسلام هدایت، روز یکشنبه در سری نشست‌های پاتوق دانشجویی دانشگاه کاشان، نهادینه‌کردن سبک زندگی حسینی را لازم دانست و افزود: حسین‌بن‌علی علیه‌السلام اسوه‌ی کامل و الگوی همه جانبه برای زندگی فردی و اجتماعی و روش‌های اخلاقی، عبادی و سیاسی است.

این کارشناس مذهبی، به درک صحیح زندگی تاکید کرد و یادآورشد: طریق نیل به لذت آخرت، لذت به این دنیاست.

وی، جریان زندگی امام حسین(ع) را همچون رودخانه و آب دانست و گفت: حضرت امام حسین(ع) جریانی را شروع کردند که به دریای مهدویت برسد.

حجت‌الاسلام هدایت، تکلیف‌گرایی، امید فراوان و امید و نشاط برای قله‌ها را از اصول و اهداف امام حسین(ع) ذکر کرد و اظهار داشت: تسلیم ناپذیری و روحیه مقاومت امام حسین علیه‌السلام، مهمترین خصوصیات ایشان بود.

وی ،با بیان اینکه عاشورا یک مکتب و الگویی است که درس‌های آن مختص به یک زمان و دوره نیست بلکه بایستی در طول تاریخ از آن بهره برد خاطر نشان کرد:امام حسین(ع) تسلیم نشد، تن به مرگ و شهادت داد اما تن به خواسته دشمن زمان خود نداد.

حجت‌السلام هدایت، خصوصیات یاران امام حسین(ع) را همجون یاران مهدی (عج) بیان کرد و افزود: مومن سعادتمند همچون آب جاری است و همراه با  همه سختی‌ها حرکت می‌کند.

این کارشناس دینی، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی در فرهنگ عمومی عنوان کرد: ما باید سبک زندگی حسینی را در جامعه نهادینه کنیم، سبکی که اساس آن را پای‌بندی به ایمان و باورهای دینی و راه‌یابی به کمال و خودسازی تشکیل می‌دهد.


نظر شما :