پیام رئیس دانشگاه کاشان به مناسبت «روز ملی بسیج اساتید»

۳۰ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۹:۴۴ کد : ۲۲۰۷۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۹۴

سایه مبارک استاد متعهد و متدین و مجاهد بر سر دانشگاه کشور یکی از بزرگترین نعمت‌های الهی و نویددهنده سرافرازی و رستگاری آینده ملت ایران است. مقام معظم رهبری‌ (مد ظله العالی)
بسیج ساختاری پیشرو و انقلابی است که با حضور متعهد‌ترین و مخلص‌ترین افراد در عرصه های مختلف سازندگی کشور از دفاع مقدس گرفته تا محیط‌های علمی ،آموزشی و فرهنگی نقشی بسیار مهم و اساسی در پبشرفت نظام جمهوری اسلامی ایران ایفا کرده است. بسیجیان در تمام سطوح تشکیلاتی خود از روحیه جهادی، ولایت مداری، بصیرت و درک عمیق شرایط و نیز حضور به موقع در صحنه‌های سرنوشت ساز انقلاب برخوردارند.
 نامگذاری 31 خرداد سالروز شهادت دانشمند مجاهد دکتر مصطفی چمران به نام روز بسیج اساتید شایسته قدردانیست، چرا که رسالت سنگین اساتید بسیجی را در پیشرفت علمی و  نوآوری و آمیختن آموزش با اخلاق و تربیت نفسانی را یادآور می سازد. نیک می دانیم که تا به امروز نیز اساتید بسیجی با الگو قراردادن شهدای دانشمندی همچون شهید چمران، شهید شهریاری، شهید علیمحمدی و... حول محور ولایت و با همتی مثال زدنی به عنوان پرچم داران فرهنگ و تفکر انقلابی به مسئولیت‌های اجتماعی، انسانی و اخلاقی خود عمل کرده و با تمام توان خویش برای تولید و تقویت دانش بومی و آموزش و تربیت نیروهای متعهد و متخصص برای ایران اسلامی همت گمارده اند که نمونه های موفق ان را در صنایع هسته ای، موشکی، پهبادی و سایر حوزه های علمی پیشرو  شاهد هستیم.
 اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دکتر مصطفی چمران که نمونه واقعی از یک شخصیت علمی بسیجی با افکاری الهی و انقلابی بود، روز بسیج اساتید را به تمام اساتید جامعه دانشگاهی کشور به ویژه اساتید محترم دانشگاه کاشان تبریک می گویم و امیدوارم تمامی این عزیزان با پیروی از رهنمودهای خردمندانه و حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب در راه خدمت به میهن اسلامی و تقویت بنیان علمی و فناورانه و تولید علم نافع و پیشرفته موفق و سربلند باشند.

دکتر عباس کتابی
رئیس دانشگاه کاشان


( ۴ )

نظر شما :