اولین همایش ملی مهارت افزایی، هدایت شغلی و صلاحیت حرفه‌ای

۱۰ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۱:۵۱ کد : ۲۱۹۶۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۶۶

اولین همایش ملی مهارت افزایی، هدایت شغلی و صلاحیت حرفه ای در آموزش عالی کشور با حضور نمایندگان دفاتر ارتباط با جامعه و صنعت و کارآفرینی دانشگاه های کشور با حضور وزیر علوم،تحقیقات و فناورى در تالار علامه طباطبائی مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی در تهران در روز دوشنبه ۱۴۰۲/۰۳/۰۸ از ساعت ۸ الی ۱۷ به همت معاونت پزوهشى وزارت عتف و با اجراى اداره کل ارتباط با جامعه و صنعت وزارت متبوع برگزار شد.

 در نوبت صبح دکتر آقامیرى ریاست دانشگاه شهید بهشتی، سخنرانى دکتر منادی رئیس کمیسیون اموزش مجلس شوراى اسلامی، دکتر خسرویان ریاست دانشگاه فنى و حرفه ای، دکتر بلندی ریاست دانشگاه علمی و کاربردی، دکتر مهدى نژاد از ستاد نیروهای مسلح، دکتر صالحی معاونت پژوهش و فناوری وزارت عتف و نهایتاً دکتر زلفى گل وزیر محترم علوم به تشریح اهمیت موضوع و برنامه های پیش رو پرداخته وضمن تاکید بر لزوم تقسیم کار در نظام جامع مهارت در کشور درخواست کردند از این همایش خروجى مشخصی مبنی بر تدوین آئین نامه اجرایی مهارت افزایی دانشجویان دریافت گردد.

در نوبت بعدازظهر سه پنل تخصصی در سه تالار متفاوت در بخش اول و سه پنل تخصصی دیگر در نوبت دوم برگزار و مورد استماع شرکت کنندگان در همایش قرار گرفت.

در این همایش دانشگاه کاشان علاوه بر حضور کارکنان مرکز کارآفرینی در غرفه اختصاصی فعالیت های ترویجی وتوانمندساز را ارایه دادند همچنین بطور ویژه برنامه‌ها و سیاست‌های مدرسه اشتغال را برای بازدیدکنندگان تشریح نمودند.

در ضمن  اقدامات اولیه برای اخذ مجوز مرکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی دانشگاه کاشان و تدوین دروس مهارتی با مسولان مربوطه  وزارتخانه انجام شد. علاوه بر این با مراکز کارآفرینی دانشگاه‌های دیگر تبادل نظر انجام گردید.

 


نظر شما :