برگزاری جشن غدیر در دانشگاه کاشان

۱۴ آبان ۱۳۹۱ | ۱۸:۴۷ کد : ۲۱۹۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۴۱
برگزاری جشن غدیر در دانشگاه کاشان
 مراسم جشن غدیر، به همت مدیریت ارتباطات فرهنگی دانشگاه کاشان در تالار آزادی این دانشگاه برگزار شد.

رییس دانشگاه کاشان در این مراسم، عید غدیر خم را از والاترین و مهمترین اعیاد دانست و گفت: در عید غدیر چون موضوع ولایت و رهبری مطرح است و خداوند کار خود را برای هدایت بشریت به اتمام رسانده است نسبت به سایر اعیاد اسلامی فضیلتی بالاتر دارد.  

دکتر عباس کتابی با اشاره به اینکه، با فرهنگ غدیر می توان مکتب انتظار را معنی و مفهوم بخشید، افزود: هنگامی که مسلمانان به جایگاه اهمیت غدیر آگاه شوند، از بسیاری از ناهنجاری ها و نابسامانی ها رهایی خواهند یافت.

وی، با بیان اینکه، انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) ریشه در ولایت و غدیر دارد اظهار داشت: منشاء بیداری اسلامی و رمز ماندگاری و صدور این انقلاب در جهان به دلیل پیوند آن با فرهنگ غدیر و امامت است.

رییس دانشگاه کاشان ابراز امیدواری کرد تا همه مردم از این نعمت بزرگ ولایت بهره کافی را ببرند تا بتوان الگوی موفقی را در دنیا و نظام اسلامی عرضه و ارائه نمود.

استاد حوزه و دانشگاه نیز در این مراسم، عید غدیر را از ارزشمندترین اعیاد اسلامی دانست و گفت: در این روز حضرت امیرالمومنین (ع) بعد از اینکه از تمام آزمون ها سرافراز برآمدند مدال امامت بر سینه او آویخته شد.

حجت الاسلام رجبی، به شناخت واقعی حضرت امیرالمومنین(ع) تاکید کرد و افزود: بایستی به دور از همه تعلقات و اسارت های مادی و معنوی با چهره واقعی امیرالمومنین (ع) آشنا شویم.

وی، شأن همه انبیاء را تبلیغ رسالت الهی دانست و اظهار داشـت: برای شناختن ظرفیت و تبلیغ پیام های الهی بایستی جسارت داشته باشیم.

این کارشناس مذهبی، با اشاره به اینکه برای شناخت واقعی حضرت علی (ع) به ابزارهای شناخت نیاز است خاطر نشان کرد: یکی از ابزارهای شناخت، حریت فکری و آزاد اندیشی است.

وی، پرهیز از نگاه جزیی و بخشی نگر را از دیگر ابزار شناخت امیرالمومنین ذکر کرد و افزود: بایستی برای شناخت و ورود به ساحت امیرالمومنین (ع) از نگاه کردن بر ابزارهای ناقص معرفتی پرهیز کرد.

حجت الاسلام رجبی خاطر نشان کرد: شکیبایی و صبوری علمی  از دیگر لوازم و ابزار شناخت حضرت علی (ع) است.

مولودی خوانی، اهدا لوح تقدیر و جوایز به برگزیدگان مسابقات فرهنگی و کارکنان سادات از دیگر برنامه های جشن غدیر بود.

 


نظر شما :