حجت الاسلام پورسید آقایی: ولایت پذیری و ولایت مداری پیام غدیر است

۰۹ آبان ۱۳۹۱ | ۱۲:۳۰ کد : ۲۱۸۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۲۰
یکی از اساتید حوز و دانشگاه و رییس موسسه آینده روشن گفت: یکی از مهمترین پیام های غدیر، ولایت پذیری و ولایت مداری است.

یکی از اساتید حوز و دانشگاه و رییس موسسه آینده روشن گفت: یکی از مهمترین پیام های غدیر، ولایت پذیری و ولایت مداری است.

حجت الاسلام سید "مسعود پور سید آقایی" در نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه کاشان، واقعه روز غدیر خم را باشکوهترین همایش و رویداد تاریخی دانست و افزود: اهمیت غدیر خم، برای شیعیان بدان سبب است که رسول الله (ص) در آنجا امیرالمؤمنین علی (ع) را به ولایت و خلافت منصوب نمود.

وی، ولایت را به معنی حاکمیت و سرپرستی دانست و اظهار داشت: ولی به معنی سرپرست، به کسی گفته می شود که فرد یا افرادی تحت ولایت و اختیار او هستند و سرپرستی و صاحب اختیاری آنها به او سپرده می شود.

حجت الاسلام پور سید آقایی، با اشاره به اضطرار بشر به دین و ولایت افزود: انسان به لحاظ استعداد های سرشاری که در درون او نهفته است برای هدایتش در مسیر صحیح، نیاز به امام و رهبری آگاه دارد.

به گفته وی، غدیر نماد پیوند دین و سیاست و یکی از مهترین پیامهای غدیر تعیین سرنوشت مردم و حکومت به دست ولی امر صالح است.

مدیر موسسه آینده روشن یادآورشد: پیام غدیر پیام رستگاری، سعادت، ارج نهادن به کرامت انسانی، آزاد شدن انسان ها از قید و بندهای مادیت و دل سپردن در عبودیت وبندگی خدا است.

وی، به شناخت واقعی حضرت امیرالمومنین (ع) تاکید کرد و گفت: بعد از شناخت، بایستی به حضرت علی (ع) اقتدا کرد و از رفتار، کردار و سلوکش  در تمامی امور زندگی الگو گرفت.

وی خاطر نشان کرد: کسی که تاریخ غدیر را بشناسد و عشق به حضرت علی (ع) و شیعه او باشد می تواند به درستی ولایت را بپذیرد.

حجت الاسلام پور سید آقایی، گسترش فرهنگ ولایت و تعمیق هویت دینی وایجاد پیوند ارزشی بین ولایت و تمام نسلهای انقلاب اسلامی بویژه نسل جوان، تقویت باورهای اعتقادی جامعه برای پاسداری از ازرشها و دستاوردهای انقلاب اسلامی را از اهداف غدیر برشمرد.


نظر شما :