اطلاعات و ارتباطات رمز قدرت است

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۳:۰۸ کد : ۲۱۸۳۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۰۷

معاون امور روابط عمومی وزارت علوم گفت:  امروز قدرت در دست کسی است که ارتباطات و اطلاعات داشته باشد .
دکتر ندا شفیعی در نشست مدیران روابط عمومی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و فناوری منطقه ۶ و دبیران مناطق ده گانه کشور که به میزبانی دانشگاه کاشان در پژوهشکده اسانس های طبیعی قمصر برگزار شد، با اشاره به دنیای امروز و نقش رسانه ها افزود: اطلاعات باید تازه و نو باشد و روابط عمومی سنتی دیگر معنا ندارد.
وی با اشاره به اینکه روابط عمومی تنها انعکاس اخبار صرف نیست خاطر نشان کرد: قدرت رسانه های خارجی امروز توانسته درذهن جونان ما تاثیرگذار باشد که روابط عمومی ها باید یا خلاقیت و نوآوری و به روز کردن خود بتوانند در مقابل این رسانه های خارجی مقابله کنند.
معاون امور روابط عمومی وزارت علوم  افکار سنجی و آینده پژوهی را لازمه موفقیت روابط عمومی ها عنوان کرد و افزود:  محور اصلی ارتباط با جامعه و رفع مشکلات  بر عهده روابط عمومی ها ست که باید در جامعه تاثیرگذار باشد.
وی  با بیان اینکه  روابط  عمومی ها بازوان اصلی سازمان ها هستند، اظهار امیدواری کرد تا برگزاری این نشست با همفکری و هم اندیشی و تبادل تجربیات مدیران و دبیران روابط عمومی های آموزش عالی بتوان  گام موثری را در راستای جهاد تبیین برداشت. 
رئیس دانشگاه کاشان دراین نشست  کار روابط عمومی ها را بسیار سخت و طاقت فرسا عنوان کرد و افزود: موفقیت سازمان ها در گرو تلاش و کوشش و انعکاس به موقع رویدادها و اخبار از طریق روابط عمومی هاست.
دکتر عباس کتابی در کنار هم قرار گرفتن روابط عمومی بارسانه را مورد تاکید قرار داد و افزود: اگر در سازمانی کاری انجام شود ولی آن فعالیت ها  به دیگران منعکس نشود به منظور این است که در آن سازمان کاری انجام نشده است.
وی جایگاه روابط عمومی در هر سازمان را ممتاز و والا دانست و خاطر نشان کرد: تخصص، دقت نظر و عشق و علاقه از مهمترین ویژگی روابط عمومی موفق است.
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری که در فضای رسانه ضعیف عمل کرده ایم ، افزود: متاسفانه رسانه های خارجی مسایل را به گونه ای که خودشان می خواهند مهندسی می کنند و انعکاس می دهند.
رئیس دانشگاه کاشان از اهمیت وزارت  علوم به روبط عمومی دانشگاه ها قدردانی کرد و اظهار امیدواری کرد تا برگزاری این نشست که با حضور مدیران و دبیران روابط عمومی های دانشگاه ها  و موسسات پژوهشی و آموزشی کشور برگزار می شود گام مثبتی در راستای ارتقاء روابط عمومی ها باشد.
دکتر کتابی تفکر و اندیشه و خلاقیت در حوزه روابط عمومی ها را حایز اهمیت دانست و افزود: روابط عمومی ها باید سعی نمایند تا با نوآوری و خلاقیت های جدید روحیه انگیزه و امید را به جوانان تزریق کنند.
وی جهاد تبیین را رسالت روابط عمومی ها عنوان کرد و اظهار داشت: رسانه ها باید واقعیت ها را به دیگران منتقل کنند .
در این نشست کارگاه های آموزشی با موضوع "زبان دررسانه" توسط دکتر شاه مرادی مدیر شبکه چهار صدا و سیما و " روابط عمومی خلاق" توسط  محسن مشرقی  مدیر رویش رسانه ارائه شد.


( ۱ )

نظر شما :