معرفی دکتر صلواتی عضو هیات علمی دانشگاه کاشان به عنوان استاد نمونه کشوری

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۲۳:۰۹ کد : ۲۱۷۹۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۴۰

 در سی‌امین آیین نکوداشت اعضای هیئت علمی نمونه کشوری با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر مسعود صلواتی  نیاسر عضو هیات علمی دانشکده شیمی دانشگاه کاشان به عنوان استاد نمونه کشوری معرفی و از ایشان تجلیل شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در  این آیین  که در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد، گفت: استادان نمونه نماد و نمود دانایی و مانایی هستند.

به گزارش وزارت علوم،محمدعلی زلفی‌گل  با اشاره به فرآیند دقیق و عالمانه انتخاب اساتید نمونه دانشگاه‌ها گفت: اعضای هیئت علمی که به عنوان نمونه انتخاب و معرفی شده‌اند اساتیدی کاملاً جامع الاطراف هستند که در همه حوزه‌های آموزش، پژوهش، فرهنگ، فناوری و نوآوری دارای سوابق و خدمات درخشان هستند.

وی تاکید کرد: تمام اعضای هیئت علمی که از طرف دانشگاه‌ها به کمیته انتخاب اعضای هیئت علمی وزارت علوم معرفی شدند شایستگی نمونه بودن را دارا هستند  و ما از بین بهترین اساتید، تعدادی را که امتیاز بیشتری داشتند به عنوان نمونه معرفی کردیم.

زلفی گل تاکید کرد: اعضای هیئت علمی نمونه به لحاظ تربیتی فرهنگی و سوابق مدیریتی فعالیت‌های پژوهش فناوری جزو بهترین اساتید دانشگاه‌ها هستند و دانشگاه‌های ما اعضای هیئت علمی و دانشجویان ما به داشتن چنین بزرگانی افتخار می‌کنند.

وی افزود: برای نمونه ما در بین اعضای هیئت علمی نمونه که امروز معرفی شدند اساتیدی را داریم که سابقه استانداری سابقه تاسیس  دانشگاه سابقه ایجاد پژوهشگاه و پارک‌های علم و فناوری را دارا هستند و در عرصه علم و عمل جزو بهترین‌های آموزش عالی محسوب می‌شوند.

وزیر علوم با اشاره به اینکه تمام افراد شاغل در محیط دانشگاه نقش تربیتی و فرهنگی دارند گفت: نقش تربیتی اعضای هیئت علمی بسیار برجسته هست و یک رفتار مناسب و راهنمایی مناسب با آنها می‌تواند آینده یک دانشجو را بهترین نقشه شکل دهد و خدای ناکرده اگر برخورد و رفتار نامناسبی صورت گیرد می‌تواند آینده یک دانشجو را از مسیر اصلی خود دور سازد.

وزیر علوم گفت: با توجه به نقش تربیتی و هدایتگران‌های که اعضای هیئت علمی و تمام افرادی که در دانشگاه شاغل هستند دارند باید این افراد به شکل ویژه دیده بشوند و با سایر اقشار جامعه مورد مقایسه قرار نگیرند.

وی بحث آموزش و تدریس را یک بحث کاملاً حرفه‌ای که نیازمند تخصص و آموزش‌های ویژه است دانست و گفت: به معاونت فرهنگی ماموریت داده‌ایم آموزش منش استادی و شیوه‌های تدریس را برای اعضای هیئت علمی تازه استخدام ایجاد کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری یکی از اهداف برگزاری آیین معرفی اعضای هیئت علمی را در راستای تحقق مرجعیت علمی در کشور دانست و گفت: اعضای هیئت علمی که به عنوان نمونه انتخاب و معرفی می‌شوند، می‌توانند الگوی دانشجویان و ذینفعان محیط‌های علمی قرار بگیرند.

زلفی گل از اشاره به بعضی از اساتید نمونه کشوری به تحصیل علم نافع و علم کاربردی استقبال کرد و گفت: جامعه دانشگاهی انتظار می‌رود برای حل مسائل کشور و اداری ارزان‌تر و مطلوب تر کشور راهکار و روش ارائه کنند.

در این مراسم  ۵۲ عضو هیئت علمی به عنوان عضو هیئت علمی نمونه کشوری مورد تجلیل قرار گرفتند.

در این مراسم رئیس دانشگاه کاشان و معاون پژوهشی و ارتباطات علمی دانشگاه کاشان نیز حضور داشتند.


( ۶ )

نظر شما :