بازنشستگان دانشگاه کاشان تکریم شدند

۳۰ آبان ۱۳۹۱ | ۱۳:۲۵ کد : ۲۱۷۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۰۲۹
به مناسبت 25 ذی الحجه روز بازنشسته و تکریم خانواده به همت اداره رفاه کارکنان دانشگاه کاشان از بازنشستگان این دانشگاه تجلیل شد.

به مناسبت 25 ذی الحجه روز بازنشسته و تکریم خانواده  به همت اداره رفاه کارکنان دانشگاه کاشان از بازنشستگان این دانشگاه تجلیل شد.

رییس دانشگاه کاشان  در این مراسم، ضمن گرامیداشت ماه محرم و ایام سوگواری حضرت ابا عبداالله الحسین(ع) گفت: حضرت امام حسین(ع) در قیام عاشورا درس عزت، آزادگی صبر و استقامت به مسلمانان آموخت.

دکتر عباس کتابی اظهار داشت: مسلمانان باید با عبرت از قیام عاشورا و فداکاری های امام حسین (ع)، در راستای حفظ عزت دین اسلام بیشتر تلاش کنند.

وی، بازنشستگان را سرمایه های جامعه دانست و خاطر نشان کرد: این افراد ذخائر معنوی و مادی جامعه هستند.

وی یادآورشد: بازنشستگان با کوله باری از تجربیات ارزشمند هم با مشکلات جامعه واقفند وهم راهکارهای رفع مشکلات را می دانند.

کتابی، به رشد و توسعه دانشگاه کاشان، در  زمینه های مختلف علمی، پژوهشی، آموزشی و فرهنگی اشاره کرد و اظهار داشت: این موفقیت ها و رشد و توسعه دانشگاه در تمامی ابعاد و توسعه فیزیکی آن، مرهون تلاشها و تجربیات کارکنان بازنشسته است.

رییس دانشگاه کاشان، به تحریم ها و فشارهای اقتصادی دشمنان بر علیه نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: این فشارها و تحریم ها، موجب نجات  کشور ما از وابستگی به دیگر کشورها و استفاده از پتانسیل ها و فرصت هاست.

 کتابی، صبر و ایستادگی را تنها راه مقابله با انواع توطئه های دشمنان دانست و گفت: با همفکری و استفاده از تجربیات گذشتگان، می توان از پتانسیل های بهتر این دانشگاه در راستای توسعه و رفع نیازهای منطقه و جامعه همت گماشت.

معاون اداری مالی دانشگاه کاشان، نیز در این مراسم از زحمات و فعالیت های بازنشستگان این دانشگاه قدردانی کرد و گفت: شما بازنشستگان سرمایه هایی هستید همراه با تجربیات و مهارت ها، که با برنامه ریزی صحیح می توان برای پیشبرد اهداف و توسعه دانشگاه بهره برد.   

دکتر حسن بخشنده، هدف از برگزاری این مراسم را تکریم و تجلیل از فعالیت های بازنشستگان برشمرد و اظهار داشت: مراسم تکریم و تجلیل از بازنشستگانی که قریب به سی سال از ارزشمندترین هدیه زندگی خود را در راه خدمت رسانی به مردم گذرانده اند  جایگاهی ویژه در جامعه دارند.  

عضو هیات علمی و دکترای روانشناسی دانشگاه کاشان نیز در این نشست، بازنشستگی را بهترین زمان برای پرورش روح و جسم افراد کارمند دانست و گفت: بعد از دو سال فراغت از کار، وضعیت جسمانی و سلامت بازنشستگان بهبود می یابد.

دکتر صدیق ارفعی ، دوران بازنشستگی را جدای از سالمندی دذکر کرد و اظهار داشت: بازنشسته یعنی فردی که بعد از 30 سال دوران خدمت و کار و تلاش فراغت یافته است.   

وی، از بازنشستگان خواست تا قدر این دوران را بدانند و آنرا نعمت برای خود و خانواده محسوب کنند.

در این نشست که حدود 70 نفر از بازنشستگان دانشگاه کاشان حضور داشتند از 12 نفر از افراد جدید بازنشسته این دانشگاه، همراه با اهدا لوح تقدیر و هدیه، تجلیل شد.

در پایان این مراسم نیز از طرف مدیریت ارتباطات فرهنگی دانشگاه کاشان،  بسته فرهنگی حاوی کتاب تحت عنوان "قیام حسین علیه السلام" نوشته دکتر سید جعفر شهیدی، برشورهای فرهنگی امام حسین (ع) که در آن فرازی از نیایش های حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)  در صبح عاشورا و چکیده ی بیانات رهبر انقلاب در روز عاشورای سال 1374 ذکر شده است و همچنین بروشور خانواده به بازنشستگان حاضر در جلسه اهدا شد.


نظر شما :