رییس دانشگاه کاشان: تجربه و اعتماد به‌نفس رمز موفقیت علمی است

۲۸ آبان ۱۳۹۱ | ۱۹:۰۱ کد : ۲۱۷۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۳۱۶
رییس دانشگاه کاشان: تجربه و اعتماد به‌نفس رمز موفقیت علمی است
 رییس دانشگاه کاشان گفت: تجربه، اعتماد به نفس و پشتکار رمز موفقیت علمی است.

دکتر عباس کتابی، در دیدار با تیم برگزیده و ممتاز کن‌ست ایران اظهار داشت: ایران برای دستیابی به قله‌های علم و فناوری نیاز به نوآوری‌ها و تولیدات علمی دارد.

وی به رشد تولید علم و کسب رتبه شانزدهم ایران در دنیا و نخست منطقه اشاره کرد و افزود: برای کسب مدارج بالاتر علمی، نیازمند جهاد علمی و تلاش بیشتر دانشجویان در عرصه‌های مختلف است.

رییس دانشگاه کاشان، با اشاره به اینکه، ایران امروز در جهت تولید ثروت از علم قدم برمی‌دارد خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها محل تولید فکر و ایده هستند اما در گام بعدی که همان تجاری‌سازی ایده است باید نهادهایی فعال باشند.

دکتر کتابی، کاربردی‌کردن علم را لازم دانست و یادآور شد: ارتباط علم با صنعت و حمایت از نوآوران و مخترعان و شناسایی اختراعات و نوآوری آنها  گام توسعه اقتصادی و تولید ملی است



در این نشست همچنین اعضای تیم کن‌ست دانشگاه کاشان، گزارشی را از راهیابی و کسب رتبه نخست تیم‌شان در مسابقات کن‌ست ایران و جهان ارائه و خواستار حمایت بیشتر مسئولان دانشگاه از این تیم شدند.

تیم کن‌ست شهاب2دانشگاه کاشان متشکل از بهروز دادخواه تهرانی سرپرست، احمدرضا حدیدی، مسعود مدح‌خان، میلاد شیری و احسان هدایتی در دومین دوره مسابقات کشوری به مقام نسخت این دوره مسابقات راه یافتند.

لازم به ذکر است این تیم در نخستین دوره مسابقات کن ست کشور نیز در سال گذشته رتبه نخست را کسب و به مسابقات جهانی راه یافت.

 


نظر شما :