برگزاری پانزدهمین نشست اتاق فکر، برنامه ریزی و سیاست های راهبردی در دانشگاه کاشان

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۵:۱۶ کد : ۲۱۶۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۸۵
پانزدهمین نشست اتاق فکر، برنامه ریزی و سیاست های راهبردی با حضور معاون حقوقی و امور مجلس و مدیران کل اداری مالی و بودجه وتشکیلات وزارت علوم تحقیقات و فناوری و روسای دانشگاههای سراسر کشور در دانشگاه کاشان برگزارشد.
 

پانزدهمین نشست اتاق فکر، برنامه ریزی و سیاست های راهبردی با حضور معاون حقوقی و امور مجلس و مدیران کل اداری مالی و بودجه وتشکیلات وزارت علوم تحقیقات و فناوری و روسای دانشگاههای سراسر کشور در دانشگاه کاشان برگزارشد.

معاون حقوق و امور مجلس وزارت علوم تحقیقات و فناوری، هدف از برگزاری این نشست را در راستای تصمیم گیری های راهبردی و توسعه و کیفی کردن دانشگاهها ذکر کرد و گفت: هدفمندی یارانه ها و اثراتش در دانشگاهها، مدیریت انرژی و صرفه جویی انرژی در دانشگاهها از جمله مواردی بوده که در اتاق فکر تاکنون بررسی و تصمیمات خوبی گرفته شده است.

دکتر سید جواد ساداتی نژاد اظهار داشت: در این نشست نیز چگونگی مدیریت هزینه دانشگاه ها و ، نقش خیرین در توسعه آموزش عالی بررسی می شود.

به گفته وی، تاکید بر منویات مقام معظم رهبری در مورد دانشگاهها، ویژگی های بودجه دانشگاهها در سال 92 و بررسی شاخص های ارزیابی آموزش عالی از دیگر مواردی است که دراین نشست با تعامل روسای دانشگاهها مورد بررسی قرار می گیرد.

ساداتی نژاد، با اشاره به برگزاری این نشست ها در دانشگاههای مختلف خاطر نشان کرد: در این نشست ها اگر بتوان ویژگیهای مثبت دانشگاهها را ترسیم کرد الگوی خوبی را می توان برای مدیریت دانشگاهها اداره کرد و در راستای توسعه و ارتقاء دانشگاهها گام برداشت.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم ابراز امیدواری کرد: تا با برپایی این نشست ها برنامه ریزی در مدیریت مالی دانشگاهها به صورت شفاف انجام پذیرد. 

رییس دانشگاه کاشان نیز در این نشست ضمن خیر مقدم به روسای دانشگاهها و با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رجب، گزارشی از فعالیت های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی این دانشگاه ارائه کرد.

دکتر عباس کتابی، به 40 سالگی دانشگاه کاشان اشاره کرد و افزود: این دانشگاه در ترسیم سند چشم انداز بایستی در ردیف پنج دانشگاه برتر کشور قرار گیرد.

وی، به کسب رتبه هیجدم این دانشگاه در سال 90 اشاره کرد و اظهار داشت: این دانشگاه همچنین بر اساس اعلام پایگاه وبو متریک رتبه یازدهم را در بین دانشگاههای کشور سال گذشته کسب کرده است.

وی خاطر نشان کرد: این دانشگاه با  12 دانشکده ، شش مرکز پژوهشی، شش هزار و 196 دانشجو و 270 عضو هیات علمی به فعالیت مشغول است.

رییس دانشگاه کاشان، مجموع فضای کالبدی این دانشگاه را 105 هزار متر مربع برشمرد و افزود: از محل پروژه های ملی 21 هزار متر مربع در حال ساخت است.

به گفته وی، با همت و مشارکت خیرین نیز 30 هزار مترمربع فضای آموزشی، کمک آموزشی و رفاهی تفریحی در این دانشگاه ساخته می شود.

این نشست با حضور روسای 20 دانشگاه کشور در دانشگاه کاشان برگزار شد.

 

نظر شما :