در پیام رئیس دانشگاه کاشان به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری عنوان شد؛

دانشگاه کاشان به عنوان دانشگاهی برنامه محور در مسیر مدیریت سبز

۱۶ اسفند ۱۴۰۱ | ۲۳:۳۱ کد : ۲۱۵۳۲ اخبار دانشگاه پیام ریاست دانشگاه
تعداد بازدید:۴۸۳

منابع طبیعی، سرمایه ارزشمند است که از پیشینیان به جا مانده و به عنوان امانت برای آیندگان در دستان ما قرار گرفته است. ‌هفته منابع طبیعی که با پاسداشت فرهنگ اصیل درختکاری آغاز می‌شود فرصتی برای بازاندیشی انسان در قبال رفتارش در بهره گیری از این موهبت الهی است. منابعی که از یک‌ سو، پشتوانه ای برای پیشرفت اقتصادی و اجتماعی، زمینه ای برای اشتغال و زیربنای توسعه پایدار جوامع انسانی و از سوی دیگر زیست‌گاهی برای دیگر آفریده‌های خداوند را فراهم می‌سازند.
دانشگاه کاشان به عنوان دانشگاهی برنامه محور در مسیر مدیریت سبز در آخرین رتبه بندی انتشار یافته در سایت نظام رتبه‌بندی گرین متریک در سال 2022 میلادی، بر اساس اجرای طرح های زیست محیطی و ایجاد ساختارهای مصرف بهینه انرژی، جایگاه سوم را در میان دانشگاه کشور و صد و شصت و سوم را در میان دانشگاه‌های جهان از آن خود کرده است. این دستاورد نشان از همت والای دانشگاه کاشان در مسیر ایفای مسئولیت اجتماعی است. چرا که ما باور داریم که اهتمام دانشگاه ما در ارائه‌ی چشم‌انداز جامع از شرایط و سیاست‌های مرتبط با محیط زیست، به سهم خود می‌تواند به بهره مندی هرچه بهتر نسل آینده در منطقه از منابع طبیعی بینجامد.
اینجانب به مناسبت فرا‌رسیدن روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، به تمامی ‌دوستداران طبیعت و حافظان منابع طبیعی به ویژه اعضای گرامی شاغل در مجموعه فضای سبز دانشگاه کاشان تبریک و خداقوت می‌گویم و نیز امید آن دارم تا با همت دست اندرکاران، بیش از پیش ساز و کار توسعه فضای سبز دانشگاه مبتنی بر کاشت گونه‌های گیاهی بومی منطقه میسر شود.

دکتر عباس کتابی

رئیس دانشگاه کاشان


نظر شما :